facebook
twitter

Култура

Баща и дъщеря си хвърлят ръкавица в обща изложба

Димитър Труканов- Трукан и Гергана Труканова се срещат като независими творци в галерия "Ракурси"
247
Галерия
Димитър Труканов-Трукан работи с фактурата на хартията като с основен материал.

"Среща"
До 21 ноември                                        

           

Димитър Труканов-Трукан кани дъщеря си Гергана Труканова да направят една творческа среща под формата на изложба, която ще бъде открита днес в столичната галерия "Ракурси". Арт провокацията е в това, че нито бащата, нито дъщерята знаят какво ще изложи другият. Двама души, които би трябвало да се познават много добре, изведнъж се оказват в ситуацията на напълно непознати, срещайки се по един нов, необичаен за тях начин. Среща извън битовизма, среща в света на идеите, там, където всеки е напълно независим - това е концепцията на експозицията. Няма малки и големи, опитни и неопитни, майстори и ученици. Пред бялото платно всички са равни. Там всеки има своето място, своята пътека, своята свобода и своята истина. Всеки е едновременно дете и възрастен, богат и същевременно безкрайно беден, мъдрец и лишен от всякакво знание. Поканата за тази среща е без предварителни договорки между двамата. Всичко ще се случи неочаквано и непредвидено в пространството на галерията.
Димитър Труканов-Трукан е роден през 1970 г. в Благоевград. Завършва Националната художествена академия със специалност “Текстил” при проф. Димо Балев. Има десетки изложби, но любопитен фрагмент от биографията му е интересът към усвояването на исторически бойни умения, характерни за нашите предци. През 2006 г. започва проекта  си „Мадарски конник“.  Артист, който няма никакъв опит с коне, кучета и оръжия като лък и стрели, копие, меч и сабя, прави опит ежедневно да пресъздава тази фигура, съчетаваща човек, кон и куче. Художникът твърди, че процесите и  състоянията, през които преминава, занимавайки се с древни бойни практики и изобразително изкуство, се развиват  паралелно и са сходни като преживяване. Негова запазена марка е боравенето с хартиена каша, която използва като основа на живописната тъкан и която оформя разпознаваемия му стил. Картините на Трукан могат да се определят като "скулптурирана живопис", колкото и абсурдно да звучи това определение.
Гергана Димитрова Труканова е родена през 1995 г. в София. Завършва НГПИ „Св. Лука” със специалност "Художествена обработка на метал", Accademia di Belle Arti di Brera, Милано, Италия (2017) и Националната художествена академия, специалност "Метал". Участва в изложби в България и чужбина - Словакия, Полша, Италия, САЩ. Младата авторка вече има зад гърба си участия в над 30 изложби.

Общата колекция на двамата творци, озаглавена "Среща", може да се види в салона до 21 ноември.

 

3

Влез или се регистрирай за да коментираш

Още

Световният Баришников идва у нас с моноспектакъла  "Бродски/Баришников"

15.11.2018

135 2
Филмът "Жена на войната" спечели наградата "ЛУКС" на Европарламента

14.11.2018

330 1
Васил Михайлов получи наградата "Паисий Хилендарски"

14.11.2018

401 7

Коментари

Звън®
снимка на Звън®

Баща и дъщеря си хвърлят ръкавица в обща изложба

 

Да се абстрахираме от странния "неравноделен" синтаксис на изречението. Той, обаче не ни позволява да разберем чия е хвърлената ръкавица и как става самият акт на подмятането й в галерия Ракурси. "Всяка захвърлена ръкавица има генетическото свойство да бъде намерена", гласи първия закон на Кеплер. А според Елин Пелин, самотната ръкавицата се намира първом от мишката.

 

Тръгнал майстора Трукан
за галерия засмян.
Там със свойта дъщерица
те ще хвърлят ръкавица.

Малка мишчица Гризана,
дружка мила на Гергана,
ръкавичката видяла
и на топличко се свряла.  

 

Кой още ще се скрие в ръкавица, колко струва входът в нея, издава ли се касов бон при заплащането му и други щуротии ще научите ако си купите картината "Случване на процеси в хартия, доведена до триизмерното състояние на каша" от бай Трукан. Отговорът на по-горния любопитен въпрос може да узнаете също, ако си харесате арт-инсталацията на Трукан - Гергана дъщеря "Среднощни копнения в накацали по стената разноцветни ре-мажорни колби". 
 

Стоф

Ха, ха, точно! 

Кайзер Созе
снимка на Кайзер Созе

Не подценявайте замерването с ръкавица. Нямате идея за щетите, особено ако пъхнеш половинка тухла-единичка.

Влез или се регистрирай за да коментираш