Медия без
политическа реклама

Как за 2 месеца абонатите на музея Мет нараснаха с 200 000

04 Юни 2020
Twitter/Metmuseum
Пост на Метрополитън, харесан от Кремълските музеи.

В музея Метрополитън само за една година се промениха много неща“, казва пред TheArtNewspaper Клеър Лание, мениджър социални мрежи в най-голямата институция в САЩ за представяне и изследване на всички видове изкуства. Тя също има голяма роля в промените, защото заема тази длъжност малко повече от година. През март 2019-а Лание е била избрана между стотици други кандидати и сега е човекът, отговорен за директната комуникация с милиони онлайн фенове на един от най-популярните музеи в света. Като последните 3 месеца музеят е затворен, а Ню Йорк е най-тежко засегнатия град от пандемията Covid-19.  Вирусът и изолацията, допълнително засилиха значението са социалните мрежи.

Стават големи промени и то много бързо - казва Лание. - Ангажираността на публиката нарасна драстично“. Според Клеър през първите две седмици на карантината ангажираността в Инстаграм се увеличила с 95%, в Туитър - с 64%, а във Фейсбук - със 17%.  Впечатляващо е и увеличението на броя на гледания: през последните девет седмици в Twitter броят на импресиите на публикации се увеличи с 71,2%, а в Instagram с почти 50%.

В топ 10 на световните музеи с най-популярни акаунти в социалните медии Метрополитън - с общо 9,8 милиона последователи в Инстаграм, Фейсбук и Туитър - се нареди на второ място, изпреварен само от нюйоркския Музей за модерно изкуство (MoMA). От март, когато бяха публикувани тези данни, броят на абонатите на Мет е нараснал с повече от 165 хиляди души и достигна почти 10 милиона.

Онлайн стратегиите на музея винаги са изграждани и коригирани в зависимост от актуалните инициативи (например нова изложба), разказва Лание. "Винаги мислим как да разговаряме с хора, които може би никога в живота си няма да посетят нашия музей.  Но, от друга страна, ясно е,че сега всичко се е променило, защото сега нямаме никакви посетители, така че цялото ни внимание е фокусирано върху онлайн ангажираността“.

Една от целите, над които работи тя, е да предложи на публиката различни творчески проекти. Музеят засега е затворен, но дори и в бъдеще, когато всичко започне да се връща към нормалния живот, това ще бъде поетапен процес. Затова иска на даде възможност на абонатите да открият своя творчески потенциал у дома.

Още преди карантината започва поредица от неделни публикации Met Sketch („Мет скица“) - в социалните мрежи се публикуват скици на произведения, направени от посетители в залите на Метрополитън. Сега тази инициатива преориентирана - абонатите правят скици от домовете си. След това стартира кампанията #MetTwinning (Двойници от Мет), в която хората пресъздават различни произведения от музейните колекции и тя се оказва невероятно популярна. 

Що се отнася до тона, искреността сега е много търсена, както и директите разговори за реалностите на настоящата ситуация. Например след като се заговори, че в карантината хората трябва сами да се подстригват Музеят стартира предизвикателство в Twitter, за откриване на най-ужасните прически в музейните колекции.

Освен това арт музеят Метрополитън разполага с 30 акаунта в Инстаграм, представляващи различни отдели, като отделите също участват активно със своите малки екипи. През последните седмици свои собствени акаунти в Instagram създадоха отделите за ислямско изкуство (@metislamicart), европейска живопис (@meteuropeanpaintings) и изкуството на Древна Гърция и Древния Рим (@metgreekandroman).

Много от функциите на социалните мрежи, като предавания на живо и онлайн демонстрации, стават все по-популярни. Виртуалните събития използват функциите на социалните мрежи по различен начин от преди. Всеки петък в пет вечерта музикантите, които обикновено свирят в музейния бар на балкона, изнасят концерти от вкъщи.  На всеки няколко седмици през почивните дни се излъчват предавания на MetLiveArts. Всяка седмица се четат книжки с картинки за деца, които служителите от образователния отдел водят на живо от дома. 

„Опитваме се да измислим какво още да предложим на хората, затворени по домовете си - разказва Клеър Ланиер - така че те не просто разглеждат някакво произведение на изкуството, а да се потопят в него, в неговите характеристики -  и това е на фона на вече започващата да се проявява постепенна умора от Интернет в хората. Искаме да предложим нещо, така че да държим нашите абонати само пред екрана. В нашия Spotify акаунт пуснахме плейлист, наречен Mixed Media - това е музика, която по някакъв начин е свързана с визуалните изкуства“.

Сигурно е, че в бъзеще технологиите и социалните мрежи ще стават все по-полезни за задълбочаване на връзките между музеите и любителите на изкуствата. И ролята на отделите, работещи със социалните мрежи, ще става все по-важна.

Още по темата