Медия без
политическа реклама

Лувърът качва цялата си колекция онлайн

30 Март 2021
collections.louvre
„Сабинянките“, от Жак-Луи Давид, фрагмент.

Парижкият Лувър съобщи, че е пуснал близо половин милион предмети от своята колекция онлайн, за да може публиката да ги види безплатно.

Като част от голямото обновяване на онлайн присъствието си, най-посещаваният музей в света е създал нова база данни от 482 000 предмета на collection.louvre.fr, а над 3/4 от тях вече са обозначени с информация и снимки, пише France24.

Това се случва след година на затваряне заради пандемията, при което посещенията на основния му и също ремонтиран уебсайт louvre.fr нарастнаха експлозивно.

„Подготвяме този ход от няколко години с цел да послужи на широката общественост, както и на изследователите. Достъпността е в основата на нашата мисия", каза президентът-директор на музея Жан-Люк Мартинес.

Новата база данни включва не само публично изложените в музея експонати, но и такива, които са в хранилищата, включително в новото му модерно съоръжение в Лиеван, Северна Франция.

Платформата включва и музея „Делакроа“, който се управлява от Лувъра, както и скулптури от съседните градини на Тюйлери и произведения, върнати от Германия след края на войната през 1945 г., които очакват да бъдат възстановени на семействата, от които са били  разграбени.

#ArtExplora supports @MuseeLouvre. The even more visual, user-friendly, and immersive website will allow you to appreciate the museum’s collections as if you where physically amongst them.
Thanks to https://t.co/P4yZypRvof, art will come to you. #cultureforall #art pic.twitter.com/nOHWOzF9aU

— Art Explora (@explora_art) March 26, 2021

По-рано този месец музеят обяви , че ще засили усилията си за връщането на предмети, плячкосани от еврейски семейства  от нацисткия режим на техните наследници. Това са 13 943 експоната, придобити между 1933 и 1945 г. Надеждата е техният произход да бъде проверен в рамките на пет години, а след това ще започва разследване и на произведенията, придобити през следващите десетилетия.

Мартинес е изчислил, че около един процент от портретите в колекциите са били плячкосани.

"Лувърът не може да крие нищо — казва той. — когато следващите поколения искат да знаят откъде са придобити тези произведения, как можем да реагираме? Като свършим историческата работа и установим фактите".

Още по темата