За девети пореден път у нас ще се проведе европейската иницатива Нощ на театрите, която на 20 ноември ще представи стотици спектакли в 15 български града. Заради пандемичната обстановка и тази есен се планират събития както на живо, така и в различни онлайн платформи.
С посланието "Другата страна на театъра" актьори и режисьори - участници в спектаклите, се включиха в черно-бялата фотосесния "Нощни персонажи". Пред камерата на Диляна Флорентин застават популярни лица на театралното и балетното изкуство - Владимир Пенев, Юлиан Вергов, Владимир Карамазов, Дарин Ангелов, Христо Петков, Ованес Торосян, Деян Ангелов, Теодора Духовникова, Весела Бабинова, Луиза Григорова-Макариев, Боряна Братоева, Константин Еленков, Георги Златарев, Йордан Ръсин, прима балерината Марта Петкова, премиер солистът Никола Хаджитанев и диригентът Максим Ешкенази. За пръв път към Нощта се присъединяват двама от най-успешните съвременни театрални режисьори у нас - Галин Стоев и Явор Гърдев. Фотоизложбата ще бъде подредена през ноември в Unicredit Studio на столичния площад "Св. Неделя" с вход свободен.
„За първи път ще видим лицата на Нощта по един личен и различен начин. Черно-белите колажи с техни портрети ще имат QR код. Сканирайте го, за да разкриете и друга страна на нашите посланици: техните истории и усещания за театъра, които досега са останали скрити – защо понякога най-добрият маршрут към премиера е и най-сложният, какво се пее преди представление, как се учи текст и защо да ходим на постановка по пижами", призовават организаторите посетителите на изложбата.
Над 400 000 е общия брой на зрителите, които съпреживяха театралното изкуство у нас в изминалите 8 издания на Нощ на театрите. 2021-ва е ключова година за инициативата, защото Асоциация „Европейска нощ на театъра“ успешно приключи проекта ASSET (Audience Segmentation System in European Theatres), в който участваха 5 държави (Австрия, България, Финландия, Хърватска и Чехия). Това е първото проучване и сегментация на театралната публика, което ще даде нов прочит на нагласите и очакванията на публиката.