Медия без
политическа реклама

Режисьорът на "Супермен“ и „Смъртоносно оръжие“ почина на 91

С екшън, хумор и специални ефекти Ричард Донър положи основите на съвременния супергеройски жанр

06 Юли 2021
Ричард Донър със съпругата си Лорън Шулър Донър през 2019 г.
EPA/BGNES
Ричард Донър със съпругата си Лорън Шулър Донър през 2019 г.

Ричард Донър, режисьорът, заснел някои от най-емблематичните филми от 70-те и 80-те години, почина в понеделник, 5 юли, съобщи Deadline с позоваване на съпругата му Лорън Шулер Донър. Неговата работа е смятана за „основата, върху която стъпват всички филми за супергерои“. Авторът на култови филми от края на миналия век, беше на 91 години, причината за смъртта не е посочена.

Донър е роден в Бронкс и започва кариерата като телевизионен режисьор. Сред сериалите, по които е работил, са „Улиците на Сан Франциско“, „Този див, див Запад“, „Беглецът“, „Пери Мейсън“, „Мъжът от U. N. C. L. E.“ „Зоната на здрача“, „Коджак“…

През 1968 г. дебютира в игралното кино с криминалната комедия „Солт и Пепър“ (със Сами Дейвис Мл. и Питър Лоуфорд). Това остава жанрът, в които се справя най-добре, като често главните герои са бял и чернокож. Така е с четирите филма от поредицата „Смъртоносно оръжие“ с Мел Гибсън и Дани Глоувър. Или пък мъж и жена, както е в „Маверик“ с Мел Гибсън и Джоди Фостър и в „Теория на конспирацията“ (отново) с Мел Гибсън и Джулия Робъртс.  

През 1976 г. снима "Супермен" с Кристофър Рийв. Както написа в „Ню Йорк Таймс“ американският автор на комикси Дан Слот, "Супермен" на Ричард Донър  — това е ДНК-то, фундаменталният строителен материал, от който са създадени всички добри филми за супергерои“.

Сред заглавията, които всеки, който е гледал филми през 70-те, 80-те и 90-те, си спомня, са още свръхестественият хорър „Поличбата“, приключенската комедия по сценарий на Стивън Спилбърг „Дяволчетата“, екшънът „Атентатори“ със Силвестър Сталоун и Антонио Бандерас, фентъзи приключението „Жената ястреб“ с Матю Бродерик, Мишел Пфайфър и Рутгер Хауер и други.

В последния му филм „16 пресечки“ Брус Уилис в ролята на старо, алкохолизирано, но честно ченге,  трябваше да се бие с цял Ню Йорк, за да опази един свидетел (Мос Деф) жив. 

Последвайте ни и в google news бутон

Още по темата