Quantcast
Уотърс и Гилмор се карат кой е по-заслужил в "Пинк Флойд" | СЕГА
facebook
twitter

Култура

Уотърс и Гилмор се карат кой е по-заслужил в "Пинк Флойд"

Роджър обяви ново луксозно издание на Animals, предстоящ мемоар и турне през 2022 г.
4 309
 Wikipedia/Емил Л. Георгиев

След години на студена война Дейвид Гилмор и Роджър Уотърс най-накрая се договориха за луксозното издание на шедьовъра на "Пинк Флойд" Animals от 1977 г. Точната дата не е спомената, но Уотърс обяви в сайта си и в Инстаграм, че то ще съдържа нов стерео запис, миксове 5.1 и ще бъде в 4 диска - LP, CD, Blue Ray & DVD.

"Всичко е готово от 2018 г., но не може да излезе заради спор по бележките за обложката на албума, написани от [журналиста] Марк Блейк" — съобщи Уотърс. — Гилмор наложи вето върху изданието, освен ако тези бележки не бъдат премахнати. Той не оспорва истинността на написаното от Марк, но иска то да остане тайна". 

„Тъй като имам забрана от Дейв Гилмор да публикувам във Фейсбук страницата на „Пинк Флойд“ с нейните 30 000 000 абонати, публикувам това съобщение на rogerwaters.com“, започва Уотърс. И продължава с надеждата, че „някои от феновете, чийто достъп до думите ми е потиснат от Гилмор, ще намерят своя път тук и ще открият малко истина“.  

Според Уотърс лагерът Гилмор/Самсон (бел. ред. - Поли Самсон е съпругата на Дейв, автор на текстовете в последните албуми на „Пинк Флойд“) води кампания с настояване да се признаят по-големи заслуги на Дейв за работата, която е свършил в „Пинк Флойд“ между 1967-а и 1985-а, отколкото му се дължат. „Да, той беше и е страхотен китарист и певец — признава Уотърс — но през последните 35 години разказа много големи лъжи за това какво е правил в „Пинк Флойд“, когато аз все още бях начело“. 

В обръщението си към феновете Уотърс обявява, че е съгласен делукс изданието Animals да излезе без бележки на обложката, но все пак публикува пълния текст на Марк Блейк за албума.  Ето го, с леки съкращения:

Въпреки че е записан в Лондон по време на дългата лятна гореща вълна от 1976 г., Animals на Pink Floyd остава мрачен албум. Неговата критичност към капитализма и алчността улови преобладаващите настроения във Великобритания: време на индустриални раздори, икономически сътресения, размирици в Северна Ирландия и расови бунтове в Нотинг Хил.  Албумът е издаден на 23 януари 1977 г., но корените му датират от по-рано.

След успеха на Dark Side Of Tne Moon от 1973 г., „Пинк Флойд“ обмислят следващия си ход. В началото на 1974 г. групата работи върху идеи за три нови композиции. Това са Shine On You Crazy Diamond, която става централен елемент за следващия им албум Wish You Were Here, Raving And Drooling (композитор Роджър Уотърс) и You Gotta Be Crazy, написана от Уотърс и Гилмор.

Raving And Drooling разказва за социален бунт с насилие, докато You Gotta Be Crazy е история за бездушен бизнесмен, който с нокти и измами си пробива път към върха. И двете песни се изпълняват на живо за първи път през 1974 г. и са предложени за Wish You Were Here, но Роджър настоява, че не са свързани с цялостната идея на Wish You Were Here — албум за отсъствието, и не трябва да бъдат включени. Групата в крайна сметка се съгласява.  

Две години по-късно Роджър има идея за следващия албум на „Пинк Флойд“. Той заема от алегоричната история на Оруел „Ферма на животните“, в която прасета и други домашни животни са преосмислени антропоморфно. Уотърс изобразява човешката раса като три вида, затворени в насилствен, порочен кръг, с овце, обслужващи деспотични прасета и авторитарни кучета. Raving And Drooling и You Gotta Be Crazy се вписват перфектно се в новата му концепция.

Следвайки инстинктите на Роджър за новия албум, песните имат агресивно звучене, далеч от пищните звукови пейзажи на Wish You Were Here. Това е навременна смяна на посоката. В студиото Роджър превръща Raving And Drooling в Sheeps (Овце) , а Gotta Be Crazy —  в Dogs (Кучета). Историята е е завършена с добавянето на две нови песни на Уотърс: Pigs (Three Different Ones) и Pigs On The Wing.

Идеята за летящото прасе също е на Роджър. Той поръчва  изработването му като сценичен реквизит за следващото турне. Той измисля и концепцията за обложката с бившата електроцентрала Батърси и летящото прасе над нея.  Както албумът, така и турнето обозначават пътя към следващия албум на „Пинк Флойд“, The Wall, и все по-амбициозните идеи на Роджър за музиката, текстовете и сценичното им представяне“. 

...

В края на съобщението си Роджър Уотърс обявява, че по време на пандемията е започнал да пише мемоарите си, и там ще разкаже „цялата истина за реално случилото се в „Пинк Флойд“. Работата му вече била преполовена. Обявява и датите на следващото си североамериканско турне — 36 концерта в САЩ и Канада между юли и октомври 2022 г. 

Още

Тъмната страна на успеха: "Пинк Флойд" не заравят томахавката
Зукърбърг, ти си идиот и няма да получиш "Тухла в стената"!

14.06.2021

6844
Дейвид Гилмор за Pink Floyd: Извървяхме пътя си, край

14.03.2021

7955