Легендарният германски режисьор на "Криле на желанието" и "Париж, щата Тексас", носителят на "Златна палма" и "Златен лъв" Вим Вендерс намери необичайно вдъхновение за новия си филм. Той работи над продукция, посветена на луксозните обществени тоалетни в Япония. Идеята е филмът да има "социално значение" за хората в съвременните градове.
"Трябва да призная, че първата ми реакция беше: Какво? Тоалетни? Chotto mattene", разказа Вендерс, използвайки японския израз, означаващ "почакайте малко".
Творецът представи идеите си пред публика в модерния квартал "Шибуя" в Токио, където има десетки обществени тоалетни. Те са дело на водещи местни архитекти, сред които са Кенго Кума и Тадао Андо. Идеята е, че приятната обществена тоалетна може да се противопостави на общото очакване, че тя трябва да бъде мръсна, изрисувана с графити или да се свързва с престъпност. Вим Вендерс сподели, че когато видял тоалетните в "Шибуя", се развълнувал.
Главният герой във филма му ще бъде служител, който почиства тоалетните. Актьорът Коджи Якушо, известен с участието си във филмите "Ще танцуваме ли?" и "Вавилон", каза, че е приел ролята веднага, тъй като иска да работи с Вим Вендерс. "Имам чувството, че ще бъде красива история", каза Якушо.
Вендерс уточни, че въпреки скромния си мизансцен, филмът ще има дълбок замисъл. "Мисля, че това е почти утопична идея - тоалетните са място, където всички са едни и същи. Няма богати и бедни, млади и стари. Всеки е част от човешкия род", коментира режисьорът. Повече подробности за сценария обаче не бяха представени. Не се споменава и дали филмът ще бъде игрален или документален. В последните две десетилетия най-силните творби на Вендерс са в документалния жанр - "Буена виста сосиал клуб", "Пина", "Солта на земята" (и трите отличени с номинации "Оскар"), "Папа Франциск: човек на думата си".
Проектът за красивите тоалетни в Токио първоначално е замислен, за да впечатли чуждестранните посетители на Олимпийските игри през 2020 г. Заради коронавирусната пандемия обаче състезанията се проведоха с година закъснение и без зрители на трибуните.