В "Имало едно време... в Холивуд" Брад Пит изигра каскадьора дубльор на Ди Каприо и най-сетне спечели дълго отказвания му "Оскар". В новия си филм "Убийствен влак" пък холивудският пръв красавец е режисиран от своя дългогодишен дубльор Дейвид Лийч. Замествал пет пъти Пит в опасните му сцени пред камерата, Лийч дебютира зад нея с "Джон Уик" (заедно с Чад Стахелски, на свой ред бивш дубльор на звездата Киану Рийвс). След "Атомна блондинка" и "Бързи и яростни: Хобс и Шоу" Лийч няма никакво намерение да се връща към каскадите: филмите му печелят достатъчно, за да смени амплоато трайно.
Ако още се чудите каква е връзката с Тарантино, ще я забележите в "Убийствен влак": филмът по роман на Котару Исака звучи и изглежда като "Убий Бил" с поръска от Гай Ричи. А Сандра Бълок е там (за малко и най-вече като глас - в кадър само за една сцена), защото сюжетът на Исака страшно напомня нейния "Скорост": героите са приклещени на борда на високоскоростния влак Токио - Киото. То оригиналното Bullet Train това и значи - влак стрела, но защо пък дистрибуторите "Александра филмс" да не пляснат генеричното "убийствен" в титула като на евтин екшън от видеокасетите? (Само след седмица те ще пуснат новия филм на Мария Бакалова Bodies Bodies Bodies със заглавие... дръжте се! - "Убийствена игра".) Та, на влака стрела се срещат петима наемни убийци, чиито интереси ще се сблъскат, за някои фатално.
Разбира се, Брад Пит е във фокуса - неговият герой е симпатичен неудачник в бизнеса, когото неприятностите бомбардират от всички страни, а той с ирония и известен финес се измъква. Партнират му Брайън Тайри Хенри и Арън Тейлър Джонсън като "близнаците" Лимон и Мандарина, Джоуи Кинг и рапърът Бед Бъни. Смесица между манга, комикс, екшън и черна комедия, "Убийствен влак" през цялото време лети със свръхскорост по повърхността - нито за миг не може да става дума за дълбочина или за развитие на персонажи. Не научаваме нищо дори за "Калинката", с какъвто псевдоним се подвизава героят на Пит. Азиатската култура е представена чрез елементарни мемета. Чак в края за малко виждаме Хироюки Санада като Старец със самурайски меч, колкото да оправдае развитието на действието в Япония.
Филмът започва ведро, неоново и енергично и в средата вече яко буксува. Изобретателността на Лийч в екшън хореографията е похвална и употребата на Stayin' Alive на "Би Джийс" в кавър на японски и стари шлагери на Енгелберт Хъмпърдинг хармонично се вписва в касапницата на екрана, но не, не е Тарантино. (Нито дори "Джон Уик", в който безкомпромисното действие компенсираше липсата на сценарий и оригиналност.) Логично е, че каскадьорът ще разбира от каскади, нежели от драматургия. Поне да бяха показали Брад Пит в пола!