Медия без
политическа реклама

Добрият стар Майкъл Бей в "Линейката"

18 Март 2022
снимка: Форум филм

Четвърт век след първите му хитове "Лоши момчета", "Скалата" и "Армагедон" Майкъл Бей е ветеран на поджанра "екшън с енергичен монтаж и много експлозиви". През новия век обаче той бе забележим главно с филмите си за гигантски извънземни роботи, от които режисира пет (в "Бъмбълби" и предстоящия "Възходът на зверовете" е само продуцент).

"Линейката" е първият му опит на голям екран от петилетка насам - в това число не влиза заснетият за "Нетфликс" 6 Underground. Римейк по датска продукция от 2005 г. със същото име, той бележи завръщане на Бей към деветдесетарските му жанрови корени. Това може да зарадва както феновете на "Лоши момчета" (героите са чернокож и бял, които тук са... братя) и "Скалата", така и търсачите на неангажиращо развлечение в киносалона, които не са го отписали заради дългата трансформърска авантюра. Трейлърът дава идея какво да очакваме, макар че има и недостатък - той разказва почти целия сюжет: двама братя обират банка, всичко се обърква (иначе нямаше да има филм) и те отвличат линейка с парамедик и смъртно ранен полицай, за да се измъкнат. 

Но във филмите на Бей никога същественото не е бил сценарият. Датският оригинал на Лауриц Мюнх Петерсен е различно начинание: той трае едва 80 минути, действието се развива на една локация - вътрешността на линейка, и е заснет в реално време, само с четирима персонажи. Неговата формула е доволно похоливудчена, като продължителността е раздута с близо час, препускащата из Лос Анджелис линейка е зрелищно преследвана от хеликоптери, полицейски коли и снайперисти, докато битката между двамата братя заема почти библейски размери.

В ролите са Джейк Джиленхол - белият брат, който обира банки, и Яхия Абдул Матийн (току-що изиграл новия Морфей в "Матрицата 4"), който се опитва да живее почтено, но се нуждае от пари за операция на детето си. В униформата на парамедичката влиза мексиканката Ейза Гонзалес, позната от "Бързи и яростни: Хобс и Шоу" и "Годзила срещу Конг". Изобщо расовото и етническото многообразие са осигурени, но това все пак си остава филм на Майкъл Бей, който нехае за актуалната конюнктура и политкоректност; вместо това целта му е камерата да се движи нонстоп до пълен световъртеж на зрителя и да спраска на снимачната площадка повече шашки, отколкото ракети руската армия изстрелва над Украйна. 

В зависимост от гледната точка това може да бъде досадно или забавно-разтоварващо. 

AmbulanceOnly In Theaters April 8https://www.Ambulance.movieOver one day across the streets of L.A., three lives will change forever. In this breakneck thril...