facebook
twitter

Горещи новини

Протестно шествие в София поиска "пряка демокрация" и нови избори

5625
bTV

В София граждани излязоха на протестно шествие, което бе организирано чрез социалните мрежи, съобщи bTV. Включилите се в него хора , някои от които бяха облекли жълти жилетки, се обявиха за нова конституция и поискаха борба с корупцията. Основното им искане обаче бе за провеждане на национален референдум "за промяна на системата на управление към пряка демокрация".

В социалните мрежи това искане е обяснено така: "Пряката демокрация е политическа система, в която народът взима решенията директно, без посредничество на представители и партии. Политическа система, в която заедно и наравно участваме в постоянен дебат за дефиниране на общите проблеми, оформяне на нужните политики, предлагане и гласуване на решения и проекти. Пряката демокрация трябва да се осъществява на институционализирани местни/квартални събрания, взаимосвързани в обща хоризонтална и децентрализирана мрежа с всички други събрания, чрез която да координираме необходимите тези, проекти и институции."

Недоволните граждани настояха също така и за оставката на правителството и насрочване на нови парламентарни избори.

-----------

"СЕГА ПРИПОМНЯ"

Исканията на организаторите, публикувани още в началото на месеца, преди първия подобен протест, са накратко следните:

ПРОМЯНА В ЗАКОНА ЗА ПРЯКОТО УЧАСТИЕ НА ГРАЖДАНИТЕ ВЪВ ВЛАСТТА:
– Намаляване броя на подписите за иницииране на референдум на 50 000, отпадането на изискването за кворум, отпадане на ограниченията относно предмета на допитванията в данъчната и бюджетна политика, отпадане на ограниченията за иницииране на общо събрание, които сега са позволени само за населени места до 10 000 жители.

– Създаване на мрежа от местни/квартални събрания, съчетана с интернет платформа за определяне на основните проблеми, оформяне на нужните политики и тези и гласуване за предложените решения.

– Въвеждане на практиката за пряко участие на гражданите в разпределянето на националните и общински бюджети.

ДЕМОКРАТИЗАЦИЯ НА ВСИЧКИ НИВА:
– Демократизация на медиите, обществения дебат, всички власти и институции
– Демократизация в образованието, демократизация на работните места и основнитеуслуги, които също да управляваме чрез пряка демокрация

СОЦИАЛНА СПРАВЕДЛИВОСТ:
– Увеличаване на заплати, пенсии и помощи, безплатно здравеопазване, образование, достъпни отопление, ток, вода, намаляване на ДДС върху основни стоки.

– Увеличение на корпоративния данък, прогресивно подходно облагане, необлагаем минимум, намаляване на данъците за стоки от първа необходимост, масова синдикализация и защита на работното място.

 

 

Ключови думи:

протестно шествие, София
86

Влез или се регистрирай за да коментираш

Още

Валидността на стикерите за паркиране в София се удължава с 2 месеца

28.05.2020

329 1
40 кг кокаин са открити в паркиран в Студентски град автомобил

26.05.2020

Обновена

1244 5
Съд остави певицата ЛиЛана в ареста и пусна брат й срещу 100 000 лв

26.04.2020

Обновена

10014 27

Коментари

Страници

Delius
снимка на Delius

"Нед., 17/03/2019 - 00:09 (нов)

Кайзер Созе

 

До тоя момент не съм видял хабилитирани професори да щурмуват президентски дворец лично."

 

?

 

И аз.

 

------------------------

 

И бай Захари не е виждал:

 

"... Ще забележат читателите, че между моите херои не фигурират твърде начесто ни учени глави, ни тежки търговци, нито пък влиятелни богаташи, а прости и обикновени хорица, все от долня ръка. Не фигурират те именно затова, защото делото, което описвам, е чуждо за тях. Наистина, че днес, когато няма вече бесилка, Диар-бекир и башибозушки ятаган относително ония, които са патриоти, когато е време на хвалба, ни един същински патриот не може да си отвори устата да каже своите заслуги пред днешните незвани патриоти, че тия направили това и онова. Не го слушайте. Може би и тия да са заслужили нещо кой с някой махзар, кой с убедителното си хитро слово пред пашата, кой с патриотически стиховце и пр.; но не забравяйте, че аз пиша за такива хора, зад гърба на които са се крили първите на пета и десята степен. От моите херои, истински патриоти, малко са останали днес живи, за да види потомството що ще каже патриот. Днес не е епоха за патриотизъм, а за гечинмек. Както в турско време, така и сега аз не можа наброи до пет души хора от горня ръка, учени и богати, които да са издигнали гласа нависоко, да са повели простите смъртни и да са казали: „Аз съм такъв и онакъв, аз мисля така“…

 

Зная нещо по-лошаво за тоя род високи и учени хора, помня стотина фактове за техните дела и поведение, било при турците или сега, но ако задълбочина, ако туря тия фактове на върволица, ще да накарам мнозина с милозливи и благородни сърца да си прехапят язика".


"... На пръсти се броят ония учени, които би се решили да жертвуват своя гечинмек за вашето добро; не благоговейте пред тях, когато ви говорят, че ходили да гният гърди. Гнили тия гърди, но не за вас, а за своя дребнав гечинмек, който така също се печели в ущърб на вашата черга Върнете се няколко години назад, когато вашият врат стоеше на дръвника, и припомнете си имаше ли някой учен или богат да ви се притече на помощ със своето знание и богатство, има ли някъде гроб по окървавеното поле от тия уж ваши благодетели? Тия се криеха из миши дупки по него време; но когато огря и за нас слънце, когато настана

златна епоха, когато дрънчението на ножовете и касатурите се замести с бели рубли и полове, тогава се сипеха на твоето пепелище високите капели и неизвестните до него време калпави родолюбци".

 

 

JKMM
снимка на JKMM

?

JKMM
снимка на JKMM

Нед., 17/03/2019 - 00:09

Кайзер Созе

 

До тоя момент не съм видял хабилитирани професори да щурмуват президентски дворец лично.

?

Което не значи, че всички нехаресващи тези протестиращи са непременно хабилитирани професори.

 

paragraph39

"Система"-та НЕ се сменя с протести!

С протести/ и с Избори/, както и с Преврат, може да се сменят само Управляващите в "Система"-та! 

"Система"-та се сменя с УСПЕШНА Революция/кръвна или безкръвна/ или с УСПЕШНА Контрареволюция/кръвна или безкръвна/- довела до смяна на  Конституцията и производните ѝ закони!!!

"Система"-та е: Формата на собственост върху Средствата за производство/ държавна или частна/ или държавното Устройство/ монархия или република/!!!

Демокрацията НЕ е "Системата"! "Демокрацията е форма и степен на участие на Гражданите в Самоуправлението на организирано в държава Общество!"/§39/

Доси

Наистина няма по-лесен начин да се провали една идея от това с реализирането и да се заемат наивни хора в напреднала /за наивност/ възраст... 

rorik

Пара ,

Не ми се търси да  ти покажа, оная росиянка , засукана , "изтерзана и забравена" от Украйна как играеше руски пляски и викаше Росия майчице , как  сочи днес Путин с пръст  и му се заканва че ще го научи . 

Изредил си ги от ООН  до  частния капитал , що си пропуснал Путин , Китай ,   и др. подобни м?

 

 

Sine_metu

Нед., 17/03/2019 - 01:01 (нов)

JKMM

 

Що се отнася до Общото събрание на населението...

 

За голямо съжаление тези текстове са тотално непознати, както личи и по-горе от реакцията на Туткалчев, пък и на Сине мету.

 

Текстовете знам, но знам също, че решението не е общи събрания, а Народно.

За болестта ни са нужни скалпел и мощни антибиотици, а не аспирин

 

Като казвам, че са зле, имам предвид преди всичко тактиката им.

Да издигаш 10 искания, от които 9 са неизпълними без нова Конституция, е рецепта за провал на протеста.

 

Постави едно, но изпълнимо тук и сега.

А то е промяна в Изборния кодекс.

За нея пиша втора година - избори за Народно събрание по Персонална, Единна Национална, без избирателни райони, Многомандатна Листа.

Нарича се и персонализирана многомандатна избирателна система на катгоричния избор с единствен непредаваем глас по единна листа.

rorik

Представям си  "пряката демокрация " у наше село.

Циганите решават да купят къщите за 3 лева и да изгонят българите .  , с мнозинство.

Предводител на ...

Спас Мантаров се зове от движение "Крумови закони": 

 Оня ден около Шипка 6 мярнах човек с плакат, на който прочетох "Крумови закони", реших, че е някаква йолоденевщина, а то било коскоджамити политическо движение.

Sine_metu

Айде за пореден път

 

Умните хора не решават задачите през куп за грош, а една по една.

Коя е първата?

Ми очевидно е - да се осъществи конституционното право на народа да бъде субектът на властта.

 

30 години вече властта е присвоена от незначителни малцинства.

Общият електорат на всички парламентарни партии не стига и 45% от пълнолетните. 45% заедно с онези, които гласуват за партиите само защото няма за кого другиго. 45% са всички, но властта се взема от половината в парламента и управляват с подкрепата на максимум 25% от народа.

Това не е демокрация.

 

Как да стане?

Виж по- горе

 

Sine_metu

П.С.

 

Референдумите и тути кванти не са общо решение. Добри са за частни въпроси, но не и като общовалидна политическа система по същата причина, както и партокрацията - овластяване на малцинства.

Единственото, което може да даде властта на мнозинството от хората, е представителното Народно събрание.

Как да стане?

Виж по- горе

Пантелей

Томазо... Томазооо... как ще отделиш зърното от плявата?

Дет' самия ти казваш: Умните хора не решават задачите през куп за грош, а една по една...

Та кой ще определи "умните"? Дет' ще задават поредицата на задачите? ?

Sine_metu

И къде съм казал, че трябва да се избират умни? „Определят“... Що за дискримнация ми шиеш? Аз да не съм ти някакъв партиец? Що за малоумни вождизми ми приписваш?

 

Демократ съм и затова казвам „представителство“, „мнозинство“ и представителство на мнозинството в НС. Каквито избере - такива.

Задачата е да стане точно това, а като стане - да задават задачи както щат

Гретел

Sine_metu

Референдумите и тути кванти не са общо решение. Добри са за частни въпроси, но не и като общовалидна политическа система по същата причина, както и партокрацията - овластяване на малцинства.

Абсолютно съгласна.
Държава, в която живеят хора, съгласни с/у смешни пари за еднодневна надница или един обяд,

да правят каквото им кажат, хора които вярват, че някой прави земетресения, когато си поиска или ни пръскат отгоре с всевъзможни вируси, за да ни изтребят, не бива да прави такива референдуми. Изключително вредно и опасно.

 

Това малко ми напомня за Народната власт 44 год. Власт попаднала в ръцете на некомпетентни, неуки и отмъстителни хора. Резултатът го виждаме, пълна деградация започнала още тогава, която избухна с  нечувани размери при "перестройката", която си направиха, от политическа в икономическа...

Sine_metu

Народът е объркан, Гретел.

Трийсет години го разиграват партизаните. Като маймуна.

На глуа кучка у див кукуруз го направиха.

 

Но искам изрично да се разберем, нищо че съм го написал ясно.

Референдумите не стават за постоянна система.

Не защото народът е недееспособен, като казваш... „демократи“- слънце сте...

а понеже или трябва да направиш нещо като диктатура на референдумите - лично ти би ли ходила всяка седмица на референдум? - или след първите 2- 3 ще гласуват по 10- 20%. Тоест пак малцинства

циникЪтхедонист

Партизаните ака хайдутите са народни синове. 

 Борят се срещу изедниците. 

Га дойдат на власт става страшно. 

Първо за изедниците, после и за всички останали. 

Щото всеки партизанин добил власт става изедник. 

И колелото продължава да се върти... 

Кайзер Созе
снимка на Кайзер Созе

Най-обичам патерналистите. Накрая се уреждат с Бащица, умниците.

ИвКо

Това малко ми напомня за Народната власт 44 год. Власт попаднала в ръцете на некомпетентни, неуки и отмъстителни хора. Резултатът го виждаме, пълна деградация започнала още тогава, която избухна с  нечувани размери при "перестройката", която си направиха, от политическа в икономическа...

Това през 89-та по друго ли ти изглежда или си е повторение като фарс?

JKMM
снимка на JKMM

Нед., 17/03/2019 - 08:21

Sine_metu

 

...решението не е общи събрания, а Народно.

За болестта ни са нужни скалпел и мощни антибиотици, а не аспирин

Общите събрания са на местно, а т. нар. „Народно“ е на централно ниво т.е. функциите им са различни.

За скалпела, мощните антибиотици и аспирина съм съгласен, но аз виждам в ролята на първите две най-вече пряката демокрация, а като втори вариант просветената диктатура.

Като казвам, че са зле, имам предвид преди всичко тактиката им.

Да издигаш 10 искания, от които 9 са неизпълними без нова Конституция, е рецепта за провал на протеста.

Едно от исканията на протеста е точно нова конституция. И точно то насочва вниманието на хората в правилната посока в дългосрочен план.

Ясно е, че ако външнополитическият ни ментор поиска положението у нас да се нормализира, това ще стане, и то доста бързо. Номерът обаче е да се случи и без той да го иска или дори ако иска обратното (30 години чакаме напразно). Според мен това може да стане най-вече при пряка демокрация – и точно по тази причина ще се направи всичко възможно тя да не бъде допусната, включително и от външнополитическия ментор, без значение дали той е САЩ, ЕС или Русия.

Постави едно, но изпълнимо тук и сега.

А то е промяна в Изборния кодекс.

За нея пиша втора година - избори за Народно събрание по Персонална, Единна Национална, без избирателни райони, Многомандатна Листа.

Нарича се и персонализирана многомандатна избирателна система на катгоричния избор с единствен непредаваем глас по единна листа.

Ако съм разбрал правилно, идеята ти е да се насочим към нещо, което може да се направи веднага, защото пряката демокрация не може. Някъде провеждат ли се избори за парламент по предлаганата от теб формула?

Както съм писал многократно, аз съм скептично настроен към всякакви форми на т.нар. представителна „демокрация“ (приемам я донякъде само като форма на функциониране на просветена диктатура), защото при нея има противоречие между интересите на представляваните и представляващите. С други думи колкото повече делегиране на права т.е. политическо представителство, толкова по-значимо увреждане интересите на мнозинството, и обратното. Не виждам как и твоето предложение ще реши този проблем. Представителната „демокрация“ осигурява реализиране интересите на овластеното малцинство за сметка на управляваното мнозинство, докато пряката демокрация позволява на мнозинството да стане наистина субект на управлението т.е. да защитава и реализира собствените си интереси.

JKMM
снимка на JKMM

Нед., 17/03/2019 - 12:08

Sine_metu

...или трябва да направиш нещо като диктатура на референдумите - лично ти би ли ходила всяка седмица на референдум? - или след първите 2- 3 ще гласуват по 10- 20%. Тоест пак малцинства

Как функционират референдумите виждаме добре в Швейцария и немалко американски щати. Фактът, че при тях често гласуват малцинства според мен е нещо хубаво, а не лошо – по принцип те са тези, които съответният въпрос касае лично и/или които смятат, че имат познания по него. Това е важна причина, поради която в действителност пряката демокрация не е управление на интелектуалното дъно на обществото.

 

JKMM
снимка на JKMM

Нед., 17/03/2019 - 08:25

rorik

Представям си  "пряката демокрация " у наше село.

Циганите решават да купят къщите за 3 лева и да изгонят българите .  , с мнозинство.

Като гледам, пряката демокрация е дошла у ваше село, пък и не само там. Защото навсякъде, където циганите са станали мнозинство, българите бягат и къщите струват по 3 лева.

paragraph39

Т.нар. "Пряка Демокрация" НЕ решава проблемите на Народа, на населението- тя е само начин за по-АВТЕНТИЧНО изразяване на Волята на Народа, на населението!

По-важно е да се усъвършенства Непряката Демокрация, чрез която се изпълнява или НЕизпълнява вече изразената Воля на Народа, на населението! Сиреч, по- и най-важно е да се усъвършенства и затвърди ВЛАСТТА на ПредставляВАНИТЕ над ПредставляВАЩИТЕ, при и по повод изпълняванете/реализирането/ на Волята на Народа, на населението!

А що се отнася до Референдумите: трябва да има Референдум за референдумите! И каквото Народът/населението/ реши- и то да влезе в Конституцията! А повелителна норма трябва да е, че приетото с Референдум може да се отмени само с Референдум!

КАЗАХ!

СвКащей
снимка на СвКащей

Бе, ти и по-гоpе казА... там за пpевpатете, pеволюциете и контpете... па как ги сбиpа заедно у един закон? Че и с начеpнени букве... КАЗАХ!

paragraph39

Св КАЩЕЙ,

Твърдението ми винаги е било, че:

И Революциите/Контрареволюциите и Превратите са противозаконни/противоконституционни/! И по това си приличат

Нещо против?!

И, че разликата е в Целта: при Революциите/Контрареволюциите/ целта е СМЯНА НА СИСТЕМАТА, а при Превратите целта е само ПЕРСОНАЛНА смяна на Управляващите в Системата- без да се променя Системата!

Нещо против?!

П.П. Какво разбирам под "Система"-та съм писал по-горе! 

СвКащей
снимка на СвКащей

Бе, ментосваш шиpоките фоpумни маси как всегда... нищо от тва дет си начеpнил сякаш си си изписал веждите тукинка не си дpащил из пpедишните си изписвания на вежди... Май очен шиpоко панимаеш пpяката демукpация на читаенето... надаш са да мине номеpчето, ма нъл си чувал - дpъта еди-ква си колкото и да си чеpни веждите... 

JKMM
снимка на JKMM

Пон., 18/03/2019 - 06:57

paragraph39

Т.нар. "Пряка Демокрация" НЕ решава проблемите на Народа, на населението- тя е само начин за по-АВТЕНТИЧНО изразяване на Волята на Народа, на населението!

Това е донякъде вярно само ако под "Пряка Демокрация" разбираш т. нар. „консултативни референдуми“, чиито резултати не са задължителни и които според правната теория не са референдуми. Пряката демокрация обаче е нещо друго.

По-важно е да се усъвършенства Непряката Демокрация, чрез която се изпълнява или НЕизпълнява вече изразената Воля на Народа, на населението! Сиреч, по- и най-важно е да се усъвършенства и затвърди ВЛАСТТА на ПредставляВАНИТЕ над ПредставляВАЩИТЕ, при и по повод изпълняванете/реализирането/ на Волята на Народа, на населението!

Според мен при представителната „демокрация“ волята на народа не се изразява, а властта на представляваните над представляващите е фиктивна и това не са грешки, а цели на системата. В момента, в който изберем измежду несвършващите мераклии да решават  „проблемите на Народа“, ние губим контрола върху тях. Нещо повече – контрол нямаме дори при избора, който е манипулиран практически изцяло – спомни си за политическата реклама и въобще политическия маркетинг. Изключенията, ако изобщо ги има, само потвърждават правилото. Поради това единственият начин за реално усъвършенстване на представителната „демокрация“ е ограничаването й т.е. създаване и увеличаване на социалния контрол върху представителите и редуциране – най-добре круто – на правомощията им. Начините това да се случи ефикасно са два – пряка демокрация т.е. овластяване на народа и диктатура т.е. овластяване на еднолична институция (най-често президентска), като при втората от голямо значение е конкретната личност, която я заема.

...повелителна норма трябва да е, че приетото с Референдум може да се отмени само с Референдум!

?

 

 

 

 

Страници

Влез или се регистрирай за да коментираш

×