Quantcast
Акционерите във фирмата зад Би Ти Ви одобриха сделката с Келнер | СЕГА
facebook
twitter

ВОДЕЩИ НОВИНИ / Медии

Акционерите във фирмата зад Би Ти Ви одобриха сделката с Келнер

Решението идва ден след като американски сенатор поиска блокиране на споразумението
Обновена
5 040
Марко Рубио

Акционерите в търгуващата акциите си на борсите в САЩ и Прага компания Cеntrаl Еurореаn Меdіа Еntеrрrіѕеѕ (CME), ĸoятo притежава българската телевизия Би Ти Ви и още няколко медийни групи в Изтoчнa Eвpoпa, oдoбpиха cдeлĸaтa зa закупуването й от чeшĸaтa инвecтициoннa гpyпa РРF Grоuр на милиардера Петр Келнер. Oдoбpeнoтo пpeдвapитeлнo cпopaзyмeниe възлизa нa 2,1 милиapдa дoлapa. Cпopeд извecтиeтo нa бopcaтa NАЅDАQ пpиĸлючвaнeтo нa cдeлĸaтa ce oчaĸвa в cpeдaтa нa гoдинaтa. Зa дa cтaнe cдeлĸaтa фaĸт, e нeoбxoдимo Eвpoпeйcĸaтa ĸoмиcия и нaциoнaлнитe peгyлaтopи дa дaдaт paзpeшeниeтo cи. Cтpaнитe, в ĸoитo ĸoмпaниятa имa дeйнocт и ĸoитo ca зaceгнaти oт cпopaзyмeниeтo, ca Чexия, Бългapия, Pyмъния, Cлoвaĸия и Cлoвeния.

Вчера стана ясно, че американският сенатор Марко Рубио е поискал спиране на сделката, с която PPF Group ще придобие контролния пакет на CME от ръцете на американския телекомукационен гигант AT&T. Писмото на Рубио е изпратено до администрацията на президента Доналд Тръмп, съобщават американски издания. С него се изразява загриженост от увеличаващия се брой придобивания на американски активи от компании, свързани с Китай.

В тази връзка Рубио настоява за преразглеждане от Комисията по чуждестранни инвестиции в Съединените щати (CFIUS) на предстоящата продажба на дела на AT&T на PPF Group срещу 1,1 млрд долара. В писмото си Рубио отбелязва, че има данни, че PPF Group и Келнер действат като „прокси“ на Китай в Чехия. „Г-н Келнер и неговите компании подкрепиха зловредните действия на Китай в чужбина“, пише той. „САЩ имат интерес да запазят свободна и отворена медийна среда в чужбина, както и да попречат на Китайската комунистическа партия да подрива тези платформи в усилията си да подкопае демократичните норми в световен мащаб", се казва още в писмото.

Рубио заявява и че „PPF вече използва очакваното си придобиване на медиите на CME за сплашване на чешките медии и политици“. Републиканецът Рубио е председател на Комисията за Китай, в която заседават представители на двете камари на парламента във Вашингтон и е член на сенатската Комисия за международни отношения и разузнаване.

От PPF Group отговарят, че обвиненията на Рубио се базират на невярна информация, получена от чешки политик. "Акционерите на PPF и нейното висше ръководство винаги са подкрепяли принципите на свободата, либералната демокрация и свободния пазар. Фактът, че и ние, като хиляди други западни компании, също оперираме в Китай, по никакъв начин не предполага противоречив мироглед. Като хора, които са живели значителна част от живота си при тоталитарния комунизъм, ние дълбоко ценим свободата на изразяване. Поради това отново заявяваме, че PPF купува CME като допълнение към своя телекомуникационен бизнес, без никакви скрити мотиви", се казва в официалния отговор на компанията.

Както "Сега" вече писа, сделката на PPF Group с AT&T за активите на CME включва Би Ти Ви и още четири медийни групи- най-гледаната чешка телевизия Nova, словашката „Маркиза“, както и Pro TV в Румъния и Pro plus в Словения.

Още

Байдън: Сигурен съм, че ще се срещна с Путин през юни

08.05.2021

1415
Ню Йорк се завръща към нормалното на 19 май

07.05.2021

761
Четвърти американски щат въвежда разстрел като начин за екзекуция

07.05.2021

2607