Музикантите от една от най-популярните хард рок групи в света не скучаят, дори когато не могат да правят концерти. Световното им турне в подкрепа на албума Whoosh! отново се отлага за следващата година. Концертите, които трябваше да изнесат през пролетта на 2020-а, сега са отложени за лятото на 2022 г. Междувременно "Дийп Пърпъл" успяха да издадат още един нов диск, който нарекоха Turning To Crime, поставяйки пътьом рекорд: два албума за 15 седмици. Заглавието идва от едно интервю, в което Иън Гилън, отговоря на въпроса с какво се е занимавал през пандемията "Обърнахме се към престъпността". "В момента ограбваме няколко от любимите си музиканти", добавил Роджър Гловър.
За легендарната английска група това е първият албум, в който песните не са написани от нейните членове, а от рок звезди от 60-те. Такива, с които са били приятели: Артър Лий, „Ярдбърдс“, Боб Дилън, „Крийм“, Боб Сигър, „Флийтуд Мак“. В началото на кариерата си, докато още търсят собствения си стил „Пърпъл“ неведнъж са пели и чужди хитове (но не повече от 3 в един албум.
Например, през 1968 г. на два пъти записват песни на „Бийтълс“: първо Help (за дебютния албум Shades of Deep Purple), а след това We Can Work It Out (The Book of Taliesyn). Ясно е защо "тъмно лилавите" правят това през 60-те години: тогава още търсят свой собствен стил и експериментират. В крайна сметка избраха по-тежка музика, базирана на рифовете на Ричи Блекмор и експресивната клавирна полифония на Джон Лорд.
И този път групата работила както обикновено: срещали се, обсъждали, експериментирали, репетирали… докато уточнят списъка с песните за албума - който се оказал много разнообразен. И в същото време, въпреки, че песните са чужди, това е категорично албум на „Дийп Пърпъл“ — подходът, рифовете и солата на Стив Морз и Дон Еъри, гласът и фразирането на Иън Гилан — всичко това, макар и потопено в мелодии предимно от 60-те, просто няма как да бъде сбъркано.
Албумът включва 12 кавър версии на рок класики от 60-те, които са особено харесвани от самите музиканти на „Дийп Пърпъл“. Гилън изпълнява перфектно, технично и със свойствения си драматизъм, песните на звезди предимно от 60-те, опровергавайки подозренията, че гласът му е непоправимо износен и по-високите ноти вече не са му подвластни.
В рецензията в изданието Classic Rock пише, че Turning to Crime е кавър албум, който „показва, че не е задължително кавър албумите да са по-малко интересни“. Критикът е похвалил Dixie Chicken (на „Литъл Фийт“), Lucifer (на Боб Сигър), White Room (на „Крийм“) и Watching The River Flow (на Боб Дилън, особено подчертавайки Caught In The Act, която се състои от няколко части, включително Dazed and Confused ( песен, композирана от Джак Холмс и включена в дебютния албум на „Лед Зепелин“. Според критика групата „малко се препъва“ само в песните „7 And 7 Is“ и „Oh Well“, въпреки че като цяло „качествата на албума значително надделяват над недостатъците му“.