Медия без
политическа реклама

„Фантомът на операта“ звучи у нас с гласове от Великобритания, Австралия, Ливан и Украйна

Мащабният мюзикъл идва за още девет представления в зала 1 на НДК

25 Авг. 2024
Впечатляващи гласове сред впечатляващ декор във "Фантомът на операта".
БГ Саунд Стейдж
Впечатляващи гласове сред впечатляващ декор във "Фантомът на операта".

Една от най-мащабните продукции, идвали някога у нас – мюзикълът "Фантомът на операта", пристига в България за втори път с девет допълнителни представления от 29 август до 5 септември в зала 1 на НДК с нови попълнения в актьорския състав. Това ще бъдат финалните  представления на българска сцена, отбелязват организаторите от „БГ саунд стейдж“.

В предстоящия сезон във „Фантомът на операта“ ще блесне красивата Бриджит Костело в ролята на Кристин Дайе – младата певица, в която главният герой е влюбен. Сопраното Бриджит Костело отново ще си партнира с Надим Нааман в ролята на Фантома, заедно с Лара Мартинс в ролята на Карлота, а Валери Кутко пак влиза в образа на Мадам Жири. Всичко в сюжета ще се разиграе под палката на диригента д-р Джон Ригби. Интернационалният актьорски състав е събрал изключителни гласове от Обединеното Кралство, Австралия, Ливан, Украйна, за да пренесе зрителя в мистиката на завладяващото музикално произведение.

Жив симфоничен оркестър ще изпълнява прочутата музика на Андрю Лойд Уебър, която ще достигне до всеки зрител в залата благодарение на уникалното аудио оборудване от 30 професионални колони, част от грандиозната продукция. Актьори, танцьори, хористи, гримьори, фризьори, гардеробиери, техници ще подсигурят перфектното изпълнение на най-прочутия мюзикъл в света.

Историята на френския писател Гастон Льору, пресъздадена в мюзикъла на Уебър през 1986 г., е гледана от повече от 160 милиона души по света – в 46 страни и 193 града, и не е слизала от сцените на Уест Енд в Лондон вече 38 години. В България над 50 000 души се насладиха през април на вълнуващия спектакъл с прекрасни декори, костюми и завладяващ сюжет, изпълнен с изненади както на сцената, така и в самата зала.

Във всяко представление на сцената излизат над 130 изпълнители – актьори, балетисти, музиканти от оркестъра. Участниците сменят повече от 230 костюма, изработени от скъпи материи, везани с мъниста и декоративни елементи, шити и бродирани на ръка от многобройни шивачи. Те се поддържат в перфектен вид за всяко представление от екип професионални гардеробиери. Всеки от тях е създаден специално за определен персонаж от епохата – 1850 г. в Париж, когато се развива една от най-прочутите и трагични любовни истории на сцената – тази между Кристин Дайе, Раул и Фантома на операта.

Пищните костюми от коприна, кадифе, дантели са с над 1200 пришити декоративни елементи – „скъпоценни“ камъни (щрас), мъниста, апликации. „Фантомът на операта” се смята за естетически най-изпипаната постановка на Бродуей: именно заради костюмите тя е удостоена с престижната театрална награда „Тони”.

Завесата, която се спуска в един момент от историята, е направена от 20 000 копринени рози, ръчно бродирани в Китай. Дизайнерът на костюмите е и дизайнер на декора, пресъздаващ интериора на Парижката опера с огромния полилей – важен „участник“ в събитията в края на първо действие. Въртящата се сцена показва дълбините на операта, кулисите и балните зала за сцената „Маскарад”.

Аудио частта на „Фантомът на операта“, разбира се, е най-важната в целия спектакъл и тази, на която самият Андрю Лойд Уеб най-много държи. Благодарение на аудио системата на германския производител D&D audiotechnik, с повече от 56 озвучителни тела, разпределени в 12 точки във залата и съраунд система, зрителят ще потъне в звуковите ефекти и ще стане част от тях. Микрофоните и озвучаването на оркестъра са контролирани от пултове на Digico и управлявани от екип надеждни професионалисти. Така присъстващите  не просто ще чуват кристалния звук отвсякъде, но и ще го усетят с всичките си сетива.

Огромните сценични конструкции, машини, декори, реквизит и костюми, които възлизат на стотици тонове, натоварени в 15 ТИР-а, пътуват по суша, след това по вода и накрая по въздух, за да стигнат до София. Пищната сцена, пресъздаваща интериора и фасадата на Парижката опера, ще се строи в продължение на 10 дни.

В постановката има 22 смени на сцени, използват се 281 свещи, 250 килограма сух лед и 10 машини за мъгла и дим.

За завесите са използвани 2230 метра плат, 900 от които специално обагрени. Ресните с пискюли са с дължина 226 метра, съставени от 250 килограма боядисана вълна, в която са вплетени 5000 дървени мъниста, внесени от Индия.

„Фантомът на операта“ е световен шампион по декор и реквизит, а организаторите на събитието твърдят, че декорът е достоен за Гинес. В цял свят сценографията на този грандиозен мюзикъл е призната за номер 1 – ненадмината по мащаб, сложност, красота и прецизност.

Последвайте ни и в google news бутон

Още по темата