Докато Холивуд е в безпрецедентна за над 100-годишната си история кома и колкото малко филми се снимат, толкова по-малко се показват, ветеранът Франсис Форд Копола реши да вдъхне нов живот на третата част от своя опус магнум "Кръстникът". Той премонтира третата част на мафиотската сага по Марио Пузо. Така "Кръстникът III" се сдоби с ново начало, нов край и ново заглавие - според 81-годишния режисьор филмът вече ще се казва "Краят на Кръстника: Смъртта на Майкъл Корлеоне" (The Godfather Coda: The Death of Michael Corleone). Копола настоява, че това е "оригиналното заглавие", под което е възнамерявал да пусне филма през 1990 г., но от студиото са го разубедили.
Филмът с участието на Ал Пачино, Даян Кийтън и Анди Гарсия (но без Марлон Брандо), е считан за чувствително по-слаб от първите два шедьовъра в мафиотския епос. Производството му едва не се проваля, след като Робърт Дювал напуска продукцията, а многобройни млади звезди отказват ролята, който в крайна сметка отива у дъщерята на Ф.Ф. - София Копола. Въпреки това печели седем номинации "Оскар", сред които за най-добър филм и най-добър режисьор, и има своите почитатели.
Все още не е известно дали новата режисьорска версия, която е препърпяла и дигитална обработка, ще бъде прожектирана по кината или ще се гледа у дома (както повеляват новите коронавирусни реалности), но заедно с трейлъра "Парамаунт" разпространи обръщение от режисьора. В него Копола подчертава, че филмът ще има нов финал, ново начало, а част от сцените ще бъдат премонтирани.
"В музикалната терминология кодата е нещо като епилог. Тя е обобщение - това искахме да бъде и този филм. - заяви Копола. - Много сцени са разместени и филмът, смятам, получава нов живот, който всъщност осветлява случилото се в първите два филма". В "Кръстникът III" Майкъл Корлеоне (Ал Пачино), вече прехвърлил 60-те, търси наследник на своята империя и начин да измъкне семейството си престъпния живот.
Въпреки че покрай заниманията си с винарство Копола продължава да снима и на 80-годишна възраст (включително и в България преди 13 години, след десетгодишна творческа пауза), авторът на шедьоврите "Кръстникът" и "Апокалипсис сега" е далеч от върховите си моменти в киното. Третата част на "Кръстникът" и последвалият го в началото на 90-те "Дракула на Брам Стокър" са последните му безусловно добри филми.