Медия без
политическа реклама

Варненската опера възстанови балетно заглавие след два века забрава

В Царска Русия „Катарина, или дъщерята на разбойника“ достига по гледаемост „Лебедово езеро“

31 Май 2024
Наталия Боброва и Виторио СКоле ще са в главните роли в балетния спектакъл.
ТМПЦ
Наталия Боброва и Виторио СКоле ще са в главните роли в балетния спектакъл.

Премиерата на балета „Катарина, или дъщерята на разбойника“ на 19 юни е акцент в програмата на XV издание на фестивала „Опера в Летния театър“, съобщават организаторите от Театрално-музикалния продуцентски център във Варна. Спектакълът по музика на композитора Цезар Пуни и с хореограф и либретист Жул Перо се възстановява след почти два века забрава, отбелязват от екипа. Това балетно заглавие се поставя за първи път в България.

Главният балетмайстор на Варненската държавна опера Сергей Бобров е направил грандиозна възстановка на този в много отношения необикновен балет. На сцената в спектакъла ще излязат 60 танцьори в повече от 200 костюма. В ролята на Катарина на премиерата най-вероятно ще танцува прима-балерината Наталия Боброва. В образа тя ще се редува с друга водеща солистка – Мартина Префето.

В основата на историята на творбата стои истинска случка. Италианският художник от XVII век Салватор Роза е отвлечен от разбойници и се влюбва в дъщерята на техния главатар – Катарина. Главната героиня, за разлика от други женски персонажи на романтизма, е независима, борбена и смела. Във варненският спектакъл ролята на художника Салватор Роза, похитен от бандата, е поверена на Виторио Сколе. Главатарят на разбойниците ще е Марко Андреути.

На премиерата на балета в Лондон през 1846 г. самият Жул Перо танцува в ролята на Дяволино, който е съперник на художника за сърцето на Катарина. В средата на XIX век балетът покорява Русия и достига по гледаемост „Лебедово езеро“. Самият император Николай I присъства на репетициите и показва на балерините как правилно да държат оръжие в прочутия „Стратегически танц“. Спектакълът е специален и заради специфична азбука на жестовете, в която всяко движение има точно определено значение, посочват още от трупата и допълват, че изненадите съпътстват цялото действие, за да доведат зрителя до неочакван троен финал, който се движи от трагичното към хепиенда. 

 

 

Последвайте ни и в google news бутон