Новият екшън трилър за отмъщение „Никой” успя да привлече най-много зрители в наскоро започвалите да отварят киносалони в САЩ, съобщи „Варайъти“. Режисьор на филма е руснакът Иля Найшулер, чието име нашумя с „Хардкор“ — иновативен екшън, сниман като компютърна игра, изцяло от гледната точка на главния герой. Сценарият е на Дерек Колстад, създател и на поредицата за Джон Уик.
Филмът на Universal бе приет много добре и от зрителите, и от критиците и оглави безпроблемно класацията с приходи за уикенда от 6.7 млн. долара, докато все повече кина отварят врати. Досега „Никой“ е спечелил 11,7 милиона долара с неголемия бюджет от 16 милиона. Премиерата му се състоя на 18 март.
За първи път филм на руски режисьор е начело в американския боксофис. Най-близо до подобно постижение беше екшънът „Неуловим” на Тимур Бекмамбетов през 2008 година. Заради конкуренцията с анимацията на Pixar „УОЛ.И“, филмът зае едва второ място през първия уикенд, въпреки че събра в САЩ над 50 милиона долара.
В „Никой“ Боб Оденкърк („В обувките на Сатаната“, „Обадете се на Сол“) играе ролята на Хъч Мансел, недооценен и пренебрегван баща и съпруг, който приема житейските несгоди без протести, а несправедливостите — без възражения. Той е никой. Една нощ двама крадци нахлуват в крайградския му дом и Хъч отказва да защити себе си и семейството си, с надеждата да предотврати сериозно насилие. Синът му е разочарован, съпругата му (Кони Нилсен) също.
Последствията от инцидента съвпадат с продължително кипящия гняв на Хъч, който събужда някои негови отдавна заспали тъмни инстинкти и смъртоносни умения. В ролята на главния злодей е Алексей Серебряков, познат от „Левиатан“ на Звягинцев и английския сериал McMafia.
Също като Лиъм Нийсън в „Твърде лично“ Оденкърк започва кариерата си на екшън герой на доста зряла възраст - 58 г., и признава, че за да се подготви за ролята е тренирал 2 години. И подобно на „Твърде лично“ и „Джон Уик“, изглежда доста вероятно и „Никой“ да се сдобие с продължения. Екшънът обаче едва ли щеше да оглави офиса, ако беше излязъл едновременно с „Годзила срещу Конг“.
Филмът с двете чудовища тръгна по света с чудовищните (като за по време на пандемия) приходи от 121 милиона долара от 28 държави. Особено впечатляващ е резултатът от Китай, където за три дни историята за титаничната битка натрупа 70,3 млн. долара — най-силният премиерен уикенд досега за некитайско заглавие.
В САЩ премиерата се очаква тази седмица, едновременно в кината и на HBO Max. У нас, ако мярката затваряне на кината бъде отменена (което е слабо вероятно), първите прожекции са насрочени за 2 април.