Медия без
политическа реклама

Забавеното не е забравено*

Любовни страсти се вихрят на фона на валса, полката и кадрила

Отделните картини в постановката динамично се редуват като на кинолента.
Снимки: Музикален театър
Отделните картини в постановката динамично се редуват като на кинолента.

Премиера: "Прилепът" от Йохан Щраус-син
Диригент: Юли Дамянов 

С премиера на една от най-поставяните не само в Европа, но и извън континента оперети стартира миналата седмица новият сезон в Музикалния театър. Става дума за "Прилепът" от Йохан Щраус-син, а сценичната версия се явява професионален режисьорски дебют на директорката на театъра Марияна Арсенова. "Това е нов прочит на вечната класика с шеговити препратки към съвремието. Стремим се да привлечем младата публика, за да й покажем неувяхващата красота на нашето изкуство", уточнява тя. В думите й се убеждаваме още с вдигането на завесата, когато виждаме слугините да се дуелират, въоръжени с пухчета за бърсане на прах, или пък ухажорът на господарката Розалинда (Добрина Икономова, Олга Динова) да изскача от гардероба й като кукувичка от часовник. 
Свидетели сме на низ от комични ситуации, в които на изпитание са подложени бракът и съпружеската вярност на главните герои. Симптоматична в това отношение е подредбата в дома им, декориран главно с еленови рога. Без да подозира, че е жертва на план за отмъщение, господарят настойчиво ухажва собствената си съпруга, скрита зад маска и представяща се за графиня на бала, даден от принц Орловски.
Дълги години оперетата е поставяна в руска преработка на либретото, докато сега за пръв път звучи оригиналното либрето, а от предишните варианти са запазени само най-комичните епизоди. Ценителите разпознават рядко изпълнявана творба на Щраус, а именно - кадрил, написан по "Бал с маски" на Джузепе Верди. На неговия фон във второ действие се разгръщат оригиналните хореографски платна, дело на Йоанна Стоянова. Приповдигнато настроение създават руският танц върху музиката на Щраус и изпълненият от мъжете от Балета на Музикалния театър канкан. Впечатлява ни и ефектното сценографско оформление, което са направили Иван Савов и Слава Савова. Истинско пиршество на светлината са трите огромни полилея във второто действие, протичащо в двореца на принц Орловски. Изработени в Китай специално за случая, те са с височина два метра, диаметърът им е метър и осемдесет и тежат близо 70 килограма. Художничката Яна Дворецка е осъвременила костюмите, като най-провокативна е визията на руския аристократ. Докато обикновено ролята му се изпълнява от жена, сега в образа се превъплъщават нашумелите с участието си във "Фантомът на операта" Александър Панайотов и Денко Проданов. Влизайки в кожата на толкова екстравагантен и дързък персонаж, артистите са изправени по-скоро пред актьорско, отколкото пред вокално предизвикателство. На сцената се изявяват още Владимир Грудков, Катерина Тупарова, Иван Панев и други, както и дебютантите Дайана Фирузи и Георги-Мануел Димитров. 
Следващите дати са 22 и 24 ноември. 
*Думи на отмъстителя в оперетата.

 

Последвайте ни и в google news бутон