Градският музей в Амстердам (Стеделеймусеум), където се намира най-голямата сбирка на произведения на Казимир Малевич извън Русия, още миналата година престана да нарича художника руски. Заради войната на Русия в Украйна кураторите се стремят да използват по-неутрални и точни формулировки за художниците, които са работили на територията на Русия и СССР, и започват да се отказват от термина "руски авангард".
Стеделейкмусеум определя вече Малевич като "художник, роден в Украйна от полски родители".
Пред руската редакция на БиБиСи от музея отговарят, че преди са причислявали Малевич към руския авангард. От средата на 2022 г. Стеделейк описва Малевич като роден в украинската столица Киев от родители от полски произход, когато градът е бил част от Руската империя. "Когато се налага, уточняваме, че е работил в Киев, Москва, Ленинград и Витебск", казват от музея. В по-пространните текстове в галерията Малевич е назоваван като украински художник.
В Стеделейк се отказват и от термина руски авангард. Вече се използва разширено описание на този период в изкуството. В някои случаи се заменя с "авангардни кръгове в Москва и Санкт Петербург", в други - с "авангардно движение в царска Русия и ранния СССР".
Стеделейк не е единственият музей, който след началото на войната преразгледа подхода си при описанието на художници от Руската империя и СССР.
Нюйорксият музей "Метрополитън" също направи ревизия по отношение на Иля Репин, Архип Куинджи и Иван Айвазовски, чиито произведения притежава. Преди те също бяха определяни като руски. Сега се посочва етническата им принадлежност и къде са творили. Заради Айвазовски дори възникна малък скандал, тъй като е бил етнически арменец, а музеят го определи като украинец.