Медия без
политическа реклама

Етап 2 от ремонта на "Опълченска" почва с транспортни промени и протест

Живеещи в района заплашиха с жива верига заради изсичане на многогодишни дървета

20 Авг. 2024
ЦГМ публикува карта на временната организация на движението в зоната на ремонта

От днес до 14 септември включително се въвежда временна организация на движение на обществения транспорт с променени маршрути на тролейбусни номера 1, 5, 7 и 11 в София, съобщава Центърът за градска мобилност. Като причина се посочва започването на втория етап на реконструкцията на ул. „Опълченска“ - от бул. „Александър Стамболийски“ до бул. „Сливница“. За същия период се въвеждат и забрани за влизане на превозните средства в този участък, се посочва в съобщението. Дейностите по реконструкцията на ул. „Опълченска“ ще засегнат и маршрутите на автобусни линии 60 и 74.

Тролейбусна линия № 1 продължава да се движи по маршрут: от ж.к. Левски Г по маршрута до кръстовище бул. „Патриарх Евтимий“/бул. „Прага“ (връщане по бул. „Ген. Скобелев“ и бул. „Васил Левски“) и наляво по бул. „Прага“ по маршрута на тролейбусна линия № 9 до ж.к. Борово двупосочно. Линията продължава да работи по действащите разписания.

Тролейбусна линия № 5 продължава да се движи по маршрута (в посока център): от УМБАЛ Св. Анна–ухо по маршрута до площад „Руски паметник“, обратен завой на площада и по маршрута до УМБАЛ Св. Анна-ухо. Линията продължава да работи по действащите разписания.

Тролейбусна линия № 7 продължава да се движи по маршрут: от ж.к. Люлин 3 по маршрута до кръстовище бул. „Сливница“ /ул. „Опълченска“, направо по бул. „Сливница“, площад „Сточна гара“, надясно по бул. „Васил Левски“, бул. „Патриарх Евтимий“ (връщане по бул. „Васил Левски“), наляво по ул. „Проф. Фритьоф Нансен“ и направо по бул. „Черни връх“ по маршрута до ж.к. Гоце Делчев двупосочно. Тролейбусите спират на всички съществуващи тролейбусни и автобусни спирки в променения участък на маршрута. Линията продължава да работи по действащите разписания.

Тролейбусна линия № 11 продължава да се движи по удължения маршрут както следва:

в посока надлез Надежда: от ж.к. Дружба 1 по маршрута до площад „Сточна гара“, бул. „Сливница“, надясно по ул. „Опълченска“, наляво по ул. „Охрид“ и по ул. „Подполковник Калитин“ до спирка с код 1881 „Ул. Вишовград“ – крайна

в посока ж.к. Дружба 1: от спирка с код 2116 „Надлез Надежда“ – начална по ул. „Скопие“, надясно по локалното пътно платно на бул. „Княгиня Мария Луиза“, надясно по бул. „Ген. Столетов“, наляво по ул. „Димитър Петков“, наляво по бул. „Сливница“, площад „Сточна гара“ и надясно по бул. „Васил Левски“ по маршрута до ж.к. Дружба 1. Тролейбусите ще спират на всички съществуващи тролейбусни и автобусни спирки в променения участък на маршрута.

За линията са разкрити временни спирки както следва:

- с код 6008 „Ул. Подп. Калитин“ на бул. „Ген. Столетов“ на 45.00 метра преди кръстовището с ул. „Подп. Калитин“ в посока „УМБАЛ Св. Анна-ухо“;

- с код 6007 „Ул. Шумен“ на бул. „Ген. Столетов“ на 15.00 метра преди ул. „Шумен“ в посока УМБАЛ Св. Анна-ухо;

- с код 6005 „Ул. Димитър Петков“ на ул. „Ген. Столетов“ на 15.00 метра преди левия завой по ул. „Димитър Петков“ в посока УМБАЛ „Св. Анна-ухо“

Линията продължава да работи по действащите разписания.

Автобусна линия № 60: маршрутът се променя както следва:

в посока Централна гара: ж.к. Овча купел 2 по действащия маршрут до кръстовище бул. „Тодор Александров“/бул. „Ген. Скобелев“, направо по бул. „Тодор Александров“, наляво по бул. „Христо Ботев“, Централна гара и наляво по бул. „Княгиня Мария Луиза“ до спирка с код 2829 „Бул. „Княгиня Мария Луиза“ (крайна и начална).

в посока ж.к. Овча купел 2: от спирка с код 2829 „Бул. Княгиня Мария Луиза“ направо по централното пътно платно на бул. „Княгиня Мария Луиза“, обратен завой на надлез „Надежда“, по централното пътно платно на бул. „Княгиня Мария Луиза“, надясно по бул. „Христо Ботев“, надясно по бул. „Тодор Александров“ и наляво по ул. „Одрин“ по маршрута до ж.к. Овча купел 2 (действащ маршрут)

Автобусите ще спират на съществуващите автобусни спирки в променения участък на маршрута и на:

- двупосочната спирка с кодове 6407 и 6708 „Метростанция Опълченска“ за нощната линия N1 на бул. „Тодор Александров“;

- двупосочната трамвайна спирка с кодове 0376 и 0377 „Бул. Сливница“;

- двупосочната трамвайна спирка с кодове  2112 и 2113„Ул. Пиротска“.

Автобусите не спират на спирка с код 2830 – начална за линия № 74.

Автобусна линия № 74: маршрутът се променя както следва:

- в посока Централна гара: от ж.к. Гоце Делчев по маршрута до кръстовище бул. „Ген. Скобелев“/бул. „Тодор Александров“, надясно по бул. „Тодор Александров“, наляво по бул. „Христо Ботев“, наляво по централното пътно платно на бул. „Княгиня Мария Луиза“, обратен завой на надлез „Надежда“ и по централното пътно платно на бул. „Княгиня Мария Луиза“ до спирка с код 2830 „Бул. Княгиня Мария Луиза“ – крайна и начална;

- в посока ж.к. Гоце Делчев: от спирка с код 2830 по маршрута до кръстовище бул. „Христо Ботев“ - бул. „Сливница“, направо по бул. „Христо Ботев“, надясно по бул. „Тодор Александров“ и наляво по бул. „Ген. Скобелев“ по маршрута до ж.к. Гоце Делчев (действащ маршрут).

- спирка с код 6708 „Метростанция Опълченска“ за нощната линия N1 на бул. „Тодор Александров“

- двупосочната трамвайна спирка с кодове 0376 и 0377 „Бул. Сливница“

- двупосочната трамвайна спирка с кодове  2112 и 2113„Ул. Пиротска“

Автобусите не спират на спирка с код 2829 – начална за линия № 60

Автобусни линии № 77 и 82:

в посока Централна гара: съответно от ж.к. Западен парк и ж.к. Люлин 5 по маршрутите до спирка с код 2079 „Ул. Опълченска“ на бул. „Княгиня Мария Луиза“

в посока ж.к. Западен парк и ж.к. Люлин 5: от спирка с код 2079 „Ул. Опълченска“ направо по централното пътно платно на бул. „Княгиня Мария Луиза“, обратен завой на бул. „Княгиня Мария Луиза“ пред централна автогара, продължават по централното пътно платно на бул. „Княгиня Мария Луиза“ и от надлез Надежда по маршрутите.

Крайна и начална спирка за маршрутите е 1327 „Централна гара“

Автобусите не спират на спирки с кодове 2829 и 2830 за линии № 60 и 74.

Линиите продължават да работят по действащите разписания.

Автобусна линия № 86 продължава да се движи по променения маршрут както следва: (само в посока АП Малашевци): от ж.к. Свобода по маршрута до кръстовище бул. Княгиня Мария Луиза“/ул. Опълченска“, направо по бул. „Княгиня Мария Луиза“, площад „Лъвов мост“ и наляво по бул. „Сливница“ по маршрута.

В посока ж.к. Свобода маршрутът не е променен.

Автобусите спират на съществуващите автобусни спирки в променения участък на маршрута.

Автобусите не спират на спирки с кодове 2829 и 2930 за линии № 60 и 74.

Линията продължава да работи по действащите разписания.

НЕДОВОЛСТВО

Вторият етап от ремонта на ул. "Опълченска" започна с нови протести на жители от района. Днес те заплашиха с жива верига срещу предстоящото изсичане на дървета заради предстоящото разширение на пътното платно. Очакванията са именно днес да започне премахването на дърветата. Недоволството на местните жители продължава вече месец, откакто стартира реконструкцията на "Опълченска". От Столичната община вече заявиха, че проектът предвижда отсичането на 39 дървета (5 вече са премахнати на по-ранен етап), срещу което се предвижда засаждането на над 100 нови фиданки. Местните обаче са недоволни, че ще бъдат пожертвани многогодишни дървета, които дават солидна сянка, и на тяхно място ще се поставят млади растения, за които не е сигурно дали ще оцелеят. Над 1000 души са се подписали с искане за преразглеждането на проекта.

ОТГОВОР

Ако ремонтът на ул. "Опълченска" не бъде реализиран, това ще провали довършването на градския ринг, което е критично важно за ефективното движение в София. Това се казва в позиция на Столична община, огласена от БТА. В резултат градът ще продължи да страда от сериозни задръствания, особено в централната градска част, пише още в нея. От "Московска" 33 посочват в позицията си, че ремонтът на ул. "Опълченска" е част от първостепенната публична пътна мрежа на София. Неговото разширение и модернизация са не само желани, но и необходими за подобряване на трафика и обезпечаване на дългосрочната инфраструктурна стабилност, отбелязват от общината.

Проектът за ремонта на "Опълченска" е балансиран внимателно, пише още в становището. При създаването и одобрението му са съобразени както необходимостта от модернизацията, така и защитата на зелените системи в района, посочват от Столичната община. Направено е всичко възможно, за да се минимизира въздействието върху околната среда. Тук влиза и запазването на съществуващата зеленина, както където е било възможно тротоарите заобикалят дърветата. Въпреки че ще бъдат премахнати 39 дървета, ще бъдат засадени 103 нови. Това включва 50 дървета, които ще бъдат разположени по протежението на улицата, и допълнителни 53 дървета в непосредствена близост. Подчертаваме, че дърветата в парка няма да бъдат засегнати. Така с новите насаждения не само ще компенсираме загубите, но и ще се обнови зелената среда в района, отбелязват от Столичната община.

Последвайте ни и в google news бутон