Медия без
политическа реклама

49-ият филм на Уди Алън постави антирекорд в САЩ

Обвиненията на дъщеря му Дилън сринаха кариерата на режисьора

04 Февр. 2022
 Уолъс Шон и Джина Гершон във „Фестивалът на Рифкин“ и Уди Алън.
EPA/BGNES
Уолъс Шон и Джина Гершон във „Фестивалът на Рифкин“ и Уди Алън.

Най-новият филм на Уди Алън "Фестивалът на Рифкин" (2020 г.) дебютира в САЩ с най-ниските приходи от дебютен уикенд в САЩ в цялата кариера на режисьора, съобщава The Wrap. 49-ият филм на Алън привлече в първите си дни на американските екрани учудващо малко зрители - дори за филм на човек, обвиняван в сексуално посегателство над 7-годишната си доведена дъщеря.

"Фестивалът на Рифкин" излиза в ограничено разпространение и е показван едва в 26 кина. В първия си уикенд събраната сума на касите е 24 000 долара. За сравнение, предишният филм на Алън "Въртележка" от 2017 г., макар и прожектиран на по-малко екрани — само 5 — спечели приблизително 125 000 долара през 3-дневния си дебютен уикенд, точно когато възходът на движението #MeToo припомни отново дългогодишните обвинения на осиновената му дъщеря Дилън Фароу. "Един дъждовен ден в Ню Йорк" от 2019-а въобще не стигна до екраните в САЩ.

Дилън - чийто брат Ронан помогна да се разкрият десетилетията сексуални посегателства на Харви Уайнстийн в сп. The New Yorker - обвини Алън, че я е тормозил като дете. Тя заяви това в няколко интервюта, както и в документалния сериал на HBO "Алън срещу Фароу".

Режисьорът никога не е бил обвиняван официално и винаги е отхвърлял твърденията на Дилън. Но в последните години му е все по-трудно да намира в САЩ студиа, готови да финансират филмите му, актьори, съгласни да играят в тях, а също и зрители, желаещи да ги гледат. А в Европа няма нито един от тези проблеми — тук "Фестивалът на Рифкин" изкара 2 млн. долара.  

Уди Алън е един от най-продуктивните независими режисьори на XX и XXI в. и автор на забележителни филмови заглавия като "Манхатън", "Ани Хол" и "Хана и нейните сестри". Има 4 награди и 19 номинации "Оскар". Последната му спечелена статуетка е за сценария на "Полунощ в Париж" (2011), който повече от четири десетилетия след началото на кариерата му се превърна в най-касовия филм на нюйоркския режисьор. Скоро след това започна падането - той бе буквално "изчегъртан" от американските продуценти, разпространители и зрители. То и филмите му не са с предишното качество, но все пак да остракираш човек на 86 години...

Последвайте ни и в google news бутон