Сред сълзи и аплодисменти, последното представление на популярния мюзикъл "Фантомът на операта" се състоя снощи в нюйоркския театър "Маджестик" 35 години след премиерата му, съобщи New York Times. Спектакълът е игран на Бродуей точно 13 981 пъти. Последното представление е продължило над 2 часа и половина и на него са били поканени участниците в оригиналната постановка от 1988 г. Многобройните почитатели на мюзикъла са получили своите билети след специално организирана томбола.
Когато завесата пада за най-дълго играното заглавие в историята на Бродуей и екипът прави своя последен поклон, билетите за прощалното шоу са се продавали за повече от 400 евро онлайн, допълва EuroNews. 1600 зрители пълнят разпродадената зала, за да видят финалното представление, завършило с възторжени овации и дъжд от златни конфети. Мюзикълът е гледан от 20 милиона души от 1988 г. насам и е донесъл приходи от 1,2 милиарда евро, изчислява изданието. В годината на премиерата си той получава 7 награди "Тони".
"Това, което се случи току-що, е поразително", каза в емоционално изявление авторът Андрю Лойд Уебър. Прочутият британски композитор посвети последния спектакъл, прекъсван на няколко пъти от аплодисменти, на сина си Николас, който почина преди три седмици от рак. Продуцентът на мюзикъла Камерън Макинтош сподели: "И в най-смелите си детски мечти никога не бихме могли да си представим успех като този на "Фантомът...". И отбеляза, че някой ден мюзикълът ще се завърне отново по сцените на театрите в Ню Йорк, но в момента той просто трябва "да си почине".
Информацията, че "Фантомът на операта" ще бъде свален от Бродуей, се появи през септември м.г. Причината за това е постпандемичната ситуация, която намали значително броя на зрителите. Прощалното представление беше планирано за февруари, но впоследствие бе преместено с два месеца, за да се отговори на нарасналото търсене на билети след съобщението за оттеглянето на спектакъла. Мюзикълът отново стана най-продаваният на Бродуей и за седмица донесе над 3 милиона долара приходи.
"Фантомът на операта" по музика на Лойд Уебър и либрето на Чарлз Харт все още се играе в Лондон, където по време на затварянето заради пандемията размерът на оркестъра беше намален, а декорите променени, за да се намалят текущите разходи. Заглавието е актуално и в Чехия, Япония, Южна Корея и Швеция, а следващия месец ще има нови постановки в Китай, през юли – в Италия, а през октомври – в Испания. Испанската версия, на която предстои премиера в Мадрид, е продуцирана от самия Уебър и от Антонио Бандерас.
У НАС
Точно в този кръстопътен за творбата момент "Фантомът на операта" се качва отново на сцената на Националния музикален театър в София – този път и с двете си части, съобщиха оттам. На 28, 29 и 30 април българските зрители ще могат да си припомнят магнетичния сюжет на оригиналния спектакъл, а в началото на юни предстои премиерата на дългоочакваната втора част на мюзикъла на Андрю Лойд Уебър с романтичното заглавие "Любовта никога не умира". В бродуейски стил на сцената ще има артисти със стотици великолепни костюми, мащабна сценография, впечатляващи визуални ефекти, каскади и мистерии, които ще оставят без дъх публиката. Режисьор е акад. Пламен Карталов, диригент-постановчик – Юли Дамянов, диригент – Людмил Горчев, сценограф и художник на костюмите – Нела Стоянова, хореограф – Анна Донева.
В ролята на Фантома ще се редуват тенорите Владимир Грудков, Богомил Спиров и Пеньо Пирозов, като неговата любима Кристин ще се изявяват Весела Делчева (гост) и Теменужка Трифонова, в образа на нейния съпруг виконт Дьо Шани ще се сменят Александър Панайотов, Денко Проданов и Стефан Петков. Сред участниците в мегаспектакъла са още Олга Динова, Людмила Козарева, Християна Лоизу, Десислава Николова, Зорница Дамянова, Лъчезар Лазаров, Добромир Момеков, Кръстан Кръстанов, Георги-Маноел Димитров и много други солисти, заедно с хора, оркестъра и балета на Музикалния театър.
Действието в "Любовта никога не умира" се развива през 1907 г., десетилетие след изчезването на Фантома от Парижката опера. Той успява да избяга и да започне нов живот в Ню Йорк и най-накрая намира място, където музиката му да се извиси. Това, което му липсва, е неговата любов – Кристин. Тя приема покана да пътува до Манхатън и да пее в известна опера. Без да знаят какво ги очаква, Кристин, съпругът й и малкият им син Густав са въвлечени от Фантома в бляскавия му и славен свят. Той прави последен опит да си върне любовта на Кристин…
Мюзикълът "Фантомът на операта" е адаптация по едноименния роман от 1910 г. на френския писател и автор на детективска литература Гастон Льору (1868-1927).