Медия без
политическа реклама

Netflix изостави трансактрисата от "Емилия Перес" в кампанията за "Оскар"

Днес, 13:19
Плакатът на филма.
Плакатът на филма.

Звездата на номинирания за 13 награди "Оскар" филм "Емилия Перес" Карла София Гаскон бе изоставена от "Нетфликс" - американския разпространител на филма, в разгара на кампанията за награди, обяви "Холивуд рипортър".

Испанската трансактриса, която е номинирана за главна женска роля, няма да замине за Лос Анджелис, където още тази седмица трябваше да се включи в редица събития. В четвъртък тя трябваше да бъде в Бевърли хилс на обяд за наградите на Американския филмов институт, след това да се появи с екипа на филма на отложената няколко пъти заради пожарите церемония на "Изборът на критиците", а след това да стигне до Санта Барбара, където да бъде отличена като един от деветте носители на наградата Virtuoso заедно със Селена Гомес от "Емилия Перес" и бразилката Фернанда Торес от "Все още съм тук". 

Дори Гаскон да реши да участва в проявите, тя ще трябва сама да плати за пътуванията, настаняванията и стилистите си от собствения си джоб, уточнява Variety. Според източници на изданието актрисата е получила за участието си в "Емилия Перес" хонорар от около 100 хиляди евро. Гаскон е почти изтрита и от маркетинг материалите за филма в САЩ, а фокусът сега е върху Зоуи Салдана, номинирана за поддържаща роля.

Netflix се дистанцира от Карла, след като преди няколко дни в социалните мрежи се тиражираха нейни стари публикации в "Туитър", окачествени като расистки и ислямофобски. Постовете са от 2020 и 2021 г. (още преди мрежата да се прекръсти на "Х" и да смени собствеността си) и междувременно са изтрити, но не преди канадската журналистка Сара Хаджи да насочи към тях  общественото внимание. Часове след като проблемните постове излязоха на бял свят, актрисата се извини и даде интервю за Си Ен Ен, в което каза, че искат да я направят жертва на кенсъл културата.

Филмът на Жак Одиар "Емилия Перес" е френски, продуциран от студио Pathé. "Нетфликс" купи правата за неговото американско разпространение в Кан през май 2024, където лентата предизвика фурор и взе две награди - на журито и за най-добра женска роля, поделена между четирите актриси (Гаскон, Салдана, Селена Гомес и Адриана Пас). Стрийминг гигантът се надява чрез тази сделка да си осигури дългоочаквания "Оскар" за най-добър филм, който безуспешно предследва от години със своите, общо взето, посредствени оригинални продукции. Но след разкола с Карла Гаскон шансовете намаляват...

Самата актриса е ежедневно подложена на атаки от консервативните сили навсякъде по света. Тя е обвинявана, че е "мъж, който се състезава в женска роля", въпреки че е приключила хирургическата смяна на пола си още през 2018 г. Испанката не е единственият проблем на продукцията. "Емилия Перес" бе заклеймен от мексиканците, че не е автентичен (защото е дело на французин) и представя страната им в лоша светлина. 

Междувременно от 7 февруари филмът, който е една от най-смелите и оригинални продукции на изминалата година, ще може да се види и по нашите екрани и всеки сам да си състави впечатление.

Не съм сигурна какво точно е "Емилия Перес": мюзикъл? Криминална драма? Ноар трилър? Транскомедия? Латино сапунка? Не, сигурна съм какво е "Емилия Перес": най-лудешкият, смел, забавен и радикален филм, който сме гледали тази година на български екран.

 

Последвайте ни и в google news бутон