Почина американският режисьор Петър Богданович, съобщи The Hollywood Reporter, позовавайки се на дъщеря му Антония. Богданович, който беше още сценарист, актьор, критик и продуцент, е починал в дома си в Лос Анджелис на 82-годишна възраст. Заедно с Франсис Форд Копола и Мартин Скорсезе Богданович бе признат един от най-значимите режисьори в ерата на Новия Холивуд (края на 60-те - началото на 70-те).
Син на имигранти — сръбски художник и австрийска еврейка, Питър Богданович се влюбва в киното от дете. От 12 до около 30-годишна възраст той си води досие с индексни карти и оценки за всеки филм, който гледа. В крайна сметка натрупва карти за около пет хиляди филма. Преди всичко го привличат заглавия от разцвета на холивудската студийна система – на режисьорите Джон Форд, Хауърд Хоукс, Джордж Кюкор и Алфред Хичкок, и с участието на актьори като Джон Уейн, Кари Грант и Джеймс Стюарт.
На 20 започва режисьорската си кариера от театралните сцени на оф-Бродуей. Приблизително от това време са и първите филмови рецензии, които пише за Esquire, The Saturday Evening Post и френското списание Cahiers du Cinéma. В средата на 60-те се премества в Холивуд и през 1969-а снима първия си филм „Цели“ (Targets) - драматичен трилър по истински случай за ветеран от Виетнам, който започва да избива случайни минувачи. Но всъщност филмът е елегия за стария Холивуд, в която Богданович отдава почит на филмите, които обича.
Стилната режисура и динамичният сценарий му осигуряват възможността да снима следващия си филм, който става големият му пробив. Това е романтичната драма „Последната прожекция“ (1971) — признание в любов към златните години на Холивуд. В „Нюзуик“ „Последната прожекция“ е наречен „шедьовър“ и „най-впечатляващата работа на млад американски режисьор след „Гражданинът Кейн“ на Орсън Уелс“. Филмът изстрелва Богданович сред най-търсените режисьори в Холивуд. Номиниран е за 8 награди „Оскар“, включително и за най-добър филм, и печели две — за актьорите в мъжка и женска поддържаща роля.
След няколко филма, които не правят особено впечатление, идва и последният голям успех за Богданович — „Хартиена луна“, криминална комедия, която се развива по прашните пътища на Канзас по време на Голямата депресия. Филмът носи „Оскар“ на 10-годишната Тейтъм О’Нийл за изпълнението ѝ като момичето, която пътува с един измамник (Райън О'Нийл) като негова дъщеря.
Оттам нататък всичко в кариерата и личния живот на Питър Богданович тръгва надолу: хваща се с неподходящи жени, избира неподходящи сценарии, обявява банкрут, пристрастява се към обезболяващи… и постепенно губи приятелите си в Холивуд. „Направих огромен брой грешки“, признава Богданович в интервю през 2004 г. Все пак успява донякъде да си възвърне формата и да заснеме още няколко филма с умерен успех, но далеч от тези, с което се прочу в началото и средата на 70-те.
През последните години Петър Богданович режисираше главно тв филми и епизоди от тв сериали. Актьорската му кариера продължи по-дълго - един от последните филми, в които игра, беше „То: Част втора “ (2019) по Стивън Кинг.