Един от талантливите съвременни режисьори, за които няма жанрови, нито технически или културни ограничения – това е тайванецът Анг Лий. Създал е филми като „Тигър и дракон“, „Разум и чувства“, „Планината Броукбек“, „Животът на Пи“ и т.н. Толкова по-жалко, че новият му „Близнакът“ е разочарование. Филмът блести с ярки технически нововъведения – технологията 3D+, която снима 120 триизмерни кадъра в секунда, виртуално създаден млад Уил Смит (ако сте се разтъжили за актьора от времето на „Лоши момчета“ и „Мъже в черно“ - моля, ето ви го), ала сценарно е не само старомоден и вторичен, но дори скучен.
Като нищо това е най-слабият филм в биографията на Лий. Самият режисьор изглежда заинтригуван от високотехнологичните си играчки и май не му пука чак толкова за разказа, актьорската игра и драматургията. Или просто трябва да се яде.
Впрочем знае се отдавна, че сценарият на „Близнакът“ (Gemini Man) е със съмнителна стойност – филмът е в проект от 22 години насам, през което време около него се завъртат имената на режисьори като (покойния) Тони Скот и Къртис Хенсън, на актьори като Харисън Форд, Мел Гибсън, Клинт Истууд и Арнолд Шварценегер. Така и не се реализира. В крайна сметка Анг Лий подписва договор с „Парамаунт“.
Уил Смит е в ролята на много специален правителствен агент, който убива по поръчка – и го прави майсторски. Но точно когато решава да се пенсионира и да ходи за риба, миналото му го погва по петите. Или може би бъдещето – героят се изправя срещу самия себе си, но 25 години по-млад; тайна агенция е създала негов клонинг, притежаващ бойните му умения, ала лишен от недостатъци като съвест, скрупули и емоционални привързаности.
Още тук зрителят започва да се прозява. Екшън сцените между двамата Уилсмитовци са сръчно заснети, но вълнението от филма не надвишава това от гледането на осемдесетарски екшън по „Диема“ в четвъртък вечер. На Уил Смит партнират Мери Елизабет Уинстед и Клайв Оуен в ролята на злодея.