Има няколко души, които не се нуждаят от представяне, когато става въпрос за изкуство в наши дни. Банкси е може би най-големият и най-популярния от тях, въпреки че никой няма представя кой всъщност е той.
Творенията на анонимния британски художник са сред най-търсените произведения в света. Неговите сатирични улични рисунки и социалните коментари чрез графити с мрачен хумор го превърнаха във вероятно най-известната публична личност — без лице. Тази мистерия със сигурност също допринася за известността му, но пък и работите му говорят достатъчно силно сами за себе си.
Кратък филм и доказателства, намерени близо до една от последните рисунки на Банкси, хвърлят светлина върху това как прочутия уличен художник успява да остане незабелязан вече близо 25 години, съобщава Times Now.
Самият Банкси даде известна представа за начина, по който успява да остане незабелязан, докато работи на публични места, чрез 3-минутния филм, публикуван в акаунта му в Инстаграм. На него се вижда как разпъва плажен параван около мястото, където ще рисува и така прикрива част от работата си.
Във филма, който е наречен A Great British Spraycation („Голяма британска спрей-ваканция“), виждаме и с какво се занимава Банкси, докато е във ваканция, като същевременно представя и последните си произведения, всички в малки морски курортни градове. Сред тях са рисунка на „ваканцуващ“ плъх в шезлонг, с коктейл мартини в лапичката си (на плажа в Лоустоф); чайка, нападаща куп боклукчийска кофа; композиция с три деца в лодка, заседнала в куп отпадъци, озаглавена "Всички сме в една лодка"; сцена с рак предлагащ луксозни раковини на бездомните си събратя ((на плажа в Кромър); Банкси е поставил сладолед в ръката на статуята на учения от XIX век Фредерик Савидж и му е добавил изплезен език (в Кингс Лин), а автобусна спирка в Грейт-Ярмут е украсена с изображение на танцуваща възрастна двойка и акордеонист.
Тази седмица във видео, публикувано в TikTok, се твърди, че са намерени и веществени доказателства за метода на работа на Банкси. Те включват връзка, която може да се използва за придържане на брезент към скеле — най-вероятно в случаите, когато се прави по-голямо произведение.