След пет отлагания на премиерни дати, сблъсъкът между две от най-големите филмови чудовища изглежда ще се случи в доста недостоен за размера им мащаб - на малкия екран. Става дума за „Годзила срещу Конг“, продължението на „Годзила: Кралят на чудовищата“ и „Конг: Островът на черепа“, четвъртият филм от поредицата на студиото Legendary в киновселената на чудовищата MonsterVerse.
Както съобщава „Холивуд Рипортър“, „Годзила срещу Конг“, с участието на Александър Скарсгард, Мили Боби Браун и Кайл Чандлър, е привлякъл вниманието на „Нетфликс“. Според вътрешна информация стрийминг чудовището било готово да плати над 200 млн. долара за правата да показва битката между киночудовищата. Сделката обаче е била блокирана от конкурентната компания WarnerMedia, която притежава 25% от филма и води преговори за домашен показ с HBO Max. Борбата за филма между компаниите „Нетфликс“ и „Уорнър“ (в лицето на HBO Max) може спокойно да бъде сравнена с битката между легендарните кинострашилища.
От студиото Legendary Pictures не са потвърдили официално новината за сблъсъка на интереси около филма. Но ако информацията на „Холивуд Рипортър“ е вярна, това ще се окаже най-голямата поредица, с която ще се сдобие стрийминг платформата. Сделката би укрепила позициите на Legendary, чийто дял във финансирането на филма е 75%, при бюджет около $200 млн. Отбелязва се също, че ако придобие филма, „Нетфликс“ няма да се откаже изцяло от прожекции в кината - и по-конкретно в Китай.
Legendary Pictures се занимава с филмите от киновселената, в която живеят Годзила и Кинг Конг, от 2014 г. Около 1/3 от приходите на „Кралят на чудовищата“ дойдоха именно от Китай. „Островът на черепа“ спечели от разпространението си там $168 млн. А в Китай кината - за разлика от Европа и САЩ, където коронавирусът бушува с пълна сила - работят.
Кинопремиерата на четвъртата част от поредицата засега е планирана за 21 май 2021 г. Но както знаем, това зависи от много други обстоятелства. Надеждата е, че дотогава ограниченията върху киносалоните ще бъдат свалени. Но посещаемосттта им едва ли ще се възстанови до предепидемичните нива в близко бъдеще поради страховете на зрителите. А и студиата ще се сблъскат с жестока конкуренция, защото един след друг ще започнат да излизат десетките отложените блокбъстъри.