Две нови творби на артистите Bozko и Bosolleti се извисиха в центъра на София като част от поредното издание на проекта за градско изкуство Urban Creatures, част от Календара на културните събития на София. По думите на Ясен Гешев, основател на проекта, „тази година е специална за Urban Creatures. Девето поредно издание, девет години на преодоляване на предизвикателства, на втъкаване на "души" в стените на града".
Urban Creatures 2019 е посветен на трънливия път на артиста. Стената на столичния инспекторат на ул. „Париж" 5 е най-новата творба на разпознаваемия по цял свят български художник Bozko. Близостта с Държавната опера някак предразполага поставянето на градската сцена на една болезнена тема - за твореца и неговите битки. Крива ли е действителността, в която живеем, уморени ли са крилете на изкуството, което създаваме, горчиви ли са аплодисментите, които артистите получават? Bozko се отличава с многопластовост и специфичен стил. Смятан от мнозина за философ, той има дълбоко разбиране за градския хаос. Създател e на някои от най-добрите стени в България, отразени по целия свят и популяризиращи София като иновативен и атрактивен за младата публика град. Реализирал е творби и проекти в Брюксел, Лион, Босна и Херцеговина, Берлин, Италия, Монако. Предстоят проекти в Холандия и САЩ. Завършил е стенопис в Националната художествена академия. Негова монументална творба беше класирана в Топ 3 на най-добрите стени в света през 2015 г.
Аржентинският артист Francisco Bosolleti, който живее и твори в Неапол, бе поканен да направи своя прочит на поета Вапцаров. 110 години след рождението на поета в сърцето на София оживява поетичната стена „Вяра" на Bosoletti. Вдъхновен от стиховете на Вапцаров (преведени на над 90 езика), авторът е създал творбата си върху надрасканата стена на къщата музей „Н.Й. Вапцаров" на ул. „Ангел Кънчев" 37. Bosolleti е млад, но кариерата му е повече от впечатляваща. Има реализирани множество монументални проекти по целия свят. Подкрепян от над 600 стари неаполски фамилии, обединени с цел да развиват града и да помагат на хората в него, както и от Ватикана и италианската държава, той създава творби на „свещени" за местната общност кътчета. Например в катедралата Pio Monte della Misericordiа, където се намира последната творба на Караваджо, която той не успява да завърши и по-късно е довършена от друг художник.