Томас Винтерберг започна кариерата си като ортак на Фон Триер в "Догма 95" с отличния "Празненство". После засне един от най-тревожните съвременни европейски филми - "Ловът". "Курск" се отличава много от тези два, не само по многократно по-високия бюджет. По сценарий на Робърт Родат ("Спасяването на редник Райън") датчанинът се връща към 2000 г., когато руската ядрена подводница "Курск" потъна при учение. Причините са разследвани, но все още ненапълно известни. Филмът се спира на хипотезата, че след взрива част от екипажа е оцелял на дъното, но руската държава отказва чуждестранна помощ, въпреки че сама не разполага с ресурси да спаси живота им. Всички умират.
Кръстоска между екшън и мелодрама в холивудски стил, "Курск" на Винтерберг избягва резките политически движения - Путин, тогава за първа година на власт, или негов художествен образ не се появява в кадър. Компетентно заснет, особено в подводните сцени (оператор Антъни Дод Мантъл), филмът е приличен, но не разтърсва зрителя като подводна експлозия.
"Курск" започва със затишие пред буря - идилични кадри ала "Ловецът на елени", показващи цивилния живот на бъдещите жертви и техните семейства. После идва лошото. На повърхността страдат съпругите и децата на моряците - притиснати от неизвестност и информационна мъгла, а мъжете им са застрашени от удавяне, измръзване и задушаване на дъното на Баренцово море. Разбира се, персонажите са руснаци, но в името на боксофиса тази интернационална продукция събира актьори от Великобритания (Колин Фърт, който все пак играе англичанин), Франция (Леа Сейду), Белгия (Матиас Шонертс) и Швеция (Макс фон Сюдов, Томас Нюквист), Австрия (Питър Симоничек), Хърватия (Златко Бурич). Поне американци няма, но цялата тази евродружина говори на английски, с няколко случайно подхвърлени руски фрази. Нивото на истинност е някъде под морското равнище. Но все пак това е художествена, не документална продукция, макар да е създадена по книгата на репортера Робърт Мур от 2002-ра "Време за умиране". Продуциран от Europa Corp. на Люк Бесон, "Курск" все пак е по-сериозен филм от повечето, излизащи с това лого.