Медия без
политическа реклама

Теди Москов зове: „Хайде да се трепаме“

Известният режисьор с премиера в МГТ „Зад канала“ по филма на Алън Аркин „Малки убийства“

09 Май 2023
Теди Москов гледа с тъга на насилието в устройството на човека.
БГНЕС
Теди Москов гледа с тъга на насилието в устройството на човека.

Режисьорът Теди Москов ще покаже премиерно тази вечер и утре в Малък градски театър „Зад канала“ най-новия си спектакъл, който е окичил със страховитото заглавие „Хайде да се трепаме“. В „бруталните“ действия на сцената участие вземат актьорите Бойко Кръстанов, Мак Маринов, Леонид Йовчев, Владимир Зомбори, Иван Петрушинов, Атанас Чопов, Ирини Жамбонас, Каталин Старейшинска, Таня Пашанкова и Христина Караиванова. Сценографията и костюмите са на Свила Величкова и Ванина Цандева, музиката – на Антони Дончев.

Постановката е авторска интерпретация на Теди Москов по черната комедия „Малки убийства“ от 1971 година, която е кинорежисьорски дебют на известния актьор Алън Аркин. Според сюжета кротък по нрав фотограф е принуден да хване оръжието, когато вълната от насилие достига неговата приятелка. Лентата е базирана на едноименната пиеса на Джулс Файфър, която разказва историята на влюбените Патси и Алфред сред поредица от случайни стрелби, стачки на боклукчиите и прекъсвания на електричеството, опустошаващи техния квартал в Ню Йорк.

През 1967 г. пиесата няма особен успех в Ню Йорк, където се изиграват само 7 представления, но в Лондон става хит. Файфър отново я представя в Голямата ябълка 2 години по-късно, като в актьорския състав включва Елиът Гулд, Винсент Гардения, Доналд Съдърланд и др., които по-късно влизат и в образите във филма на Алън Аркин. Самият Аркин също има малка роля в него. Елиът Гулд придобива правата да копродуцира филма заедно с Джак Бродски. Файфър пише сценария с някои допълнения към пиесата.

„Интересуват ме свободата и насилието вътре, в устройството на човека, не в обществото. Безпричинният бой, патологията психическа, необяснима. Явно има такива заложби в човека – жестокост. Може би склонността към доминиране над другия“, разсъждава Теди Москов в разговор за БНР. Сега, когато в модерния свят непредизвикано насилие и въоръжен терор заливат домове, улици, училища, режисьорът уверява, че при него „пребиването“ на хора ще става с хумор, театрално; не с истински удари, а с парадоксални реакции и на битите, и на биещия. Дано да е така, защото ежедневието ни има нужда от омиротворяване, а не от още агресия, която да ни атакува и от сцената. В МГТ „Зад канала“ има достатъчно такива представления: „Портокал с часовников механизъм“, до неотдавна и „Килър Джо“ на режисьора Стайко Мурджев, „Завръщане у дома“ и „Празникът“ на Явор Гърдев…

Теди Москов се чувства в свои води в малкия общински театър, в чийто актуален афиш има още няколко негови заглавия: „Шекспирин по време на пандемия“, „Недоразбраната цивилизация“ и „Аз обичам, ти обичаш, тя обича“ по филма на Еторе Скола „Обичахме се толкова много“.

Последвайте ни и в google news бутон

Още по темата