„Леонардо да Винчи пет века по-късно” е заглавието на изложбата отворила врати вчера в Париж, съобщава Би Би Си, цитирана от БГНЕС.
Подготовката й отне повече от десетилетие и беше почти осуетена от дипломатически спорове. Сега една от най-скъпите художествени изложби в света – в чест на 500-годишнината от смъртта на Леонардо да Винчи – най-накрая се отваря за обществеността.
Музеят на Лувъра в Париж, който е дом на Мона Лиза на Леонардо, отвори врати, за да покаже повече от 160 картини и рисунки от епохата на Ренесанса, някои от които са взети на заем от колекциите на кралица Елизабет II и семейство Бил и Мелинда Гейтс.
Изложбата, която се очаква да привлече повече от половин милион посетители през следващите четири месеца, има за цел да осигури по-задълбочено разбиране на методите на работа на художника, използвайки неговите тетрадки, инфрачервена технология за изобразяване и виртуална реалност.
Сияещата инфрачервена светлина върху някои от най-известните произведения на изкуството разкри редица тайни, с множество слоеве рисунки, открити под готовите творби на художника.
Леонардо да Винчи е инженер, дизайнер, учен и художник, очарован от човешките форми и поведението на животни и растения.
Мона Лиза, може би най-известната картина на художника, не присъства на тази изложба във физическата си форма – тя се съхранява на друго място в Лувъра в защитено стъкло, но посетителите могат да видят картината и чрез виртуална презентация „Отвъд стъклото”.
Първата по рода си в Лувъра виртуална реалност включва научни изследвания, за да разкрие детайли в картината, иначе невидима с просто око, казват разработчиците на проекта от Vive Arts.
В първия ден на изложбата желаещите да купят билети за нея предизвикаха срив на сайта на музея, съобщи Le Figaro.
Невъзможно е да закупите билети в билетната каса в Лувъра, за да посетите изложбата – това може да стане само онлайн. Това успяха да направят повече от 260 хиляди души. Но в деня на откриването при опит да закупите билет и да изберете часа, на сайта се появяваше надписът: “Времето за чакане в опашката надвишава обичайното. Ще бъдете пренасочени възможно най-скоро.”
Сега средното време на чакане на сайта за избор на час и заплащане на посещението е 30 минути. До шести ноември всичко вече е разпродадено.
Предполага се, че изложбата ще бъде посещавана дневно от пет до седем хиляди души.