Всички кандидати за кмет на Пловдив присъстваха на молебен днес в църквата "Света Марина". В словото си пловдивският митрополит Николай ги посъветва да не използват никога думата "власт" за себе си и за длъжностите, които предстои да заемат, съобщи Фокус. "Добър управник освен това може да бъде само човек, който има вяра в Бога и има страх Божий, другото е властник. Добър светски управник е този, който знае, че не разпределя ресурси, а ръководи хора, че носи отговорност за хора. Грешка прави и грях слага на душата си този, който разглежда себе си като властник, а градът и хората в него като ресурси, от които да изстисква максимума за себе си и за своите приближени, без да се съобразява с никого и с нищо", изтъкна митрополитът.
В словото си той обясни, че фараоните и обществото в Древен Египет е застигнато от Божия гняв и е станало на прах и пустиня, защото властниците са се кланяли на тотеми, хората са били роби. „Останали са едни пирамиди – паметници на богохулна арогантност, довела до затриването на цяла една цивилизация. Много важно, че фараоните са построили пирамиди, но са затрили народа си и държавата си! С богохулна арогантност, повтарям това”, заяви пловдивският митрополит.
След това той даде пример и със сегашното общество и с град Пловдив. „Та нима градът, в който живеем не ни дава пример за същото? Колко пластове руини от езически царства лежат под краката ни като археологически разкопки? Пловдив, градът, в който живеем днес, е изграден такъв, какъвто е, от християнската цивилизация, от християнската култура, от вярата в Христа. България, Европа, такива каквито са днес са изградени от вярата в Христа. Изчезне ли вярата в Христа, бъдат ли пренебрегнати принципите и ценностите, за които споменахме току-що, започнем ли да се грижим само за строежите, без да зачитаме хората, и този материален свят един ден ще изчезне и ще се превърне в археологическа разкопка. Без да остави дори и една пирамида, защото експлоатираният човешки „ресурс“ е малък, а вече е и много изтощен от експлоатацията. Така ще става всякога, когато властта се разглежда като материалистична, алчна консумация на „ресурси“, а не като отговорност пред Бога, одухотворена от любовта към хората, от любов към ближния, когото трябва да обичаме, както обичаме себе си. Това е същността на християнската представа за „власт“.”, добави митрополит Николай.
Той още веднъж отбеляза, че властта означава отговорност, а правилното носене на отговорността предполага да имаме любов към хората. Към всеки отделен човек, без предубеждения и без пристрастия, да се вслушваме в него, да откликваме на неговите нужди, да го зачитаме и уважаваме, както уважаваме себе си.