Медия без
политическа реклама

Работническата класа отива в ада, но само на кино

Филмова копродукция на България с участието на Стефан А. Щерев ще има световна премиера на фестивала в Торонто

12 Септ. 2023
Актрисата Тамара Крачунович (в центъра) в кадър от филма.
Cineuropa
Актрисата Тамара Крачунович (в центъра) в кадър от филма.

Пълнометражният игрален филм „Работническата класа отива в ада“, подкрепен от Националния филмов център и „Евроимаж“, ще има световна премиера на Международния кинофестивал в Торонто. Филмът е шестстранна балканска копродукция между Сърбия, България, Гърция, Черна гора, Хърватия и Румъния. От българска страна копродуцент е АГИТПРОП с Мартичка Божилова и Неда Миланова. За световните продажби отговаря компанията Patra Spanou Film.  

„Работническата класа отива в ада" е селектиран за култовата програма Midnight Madness („Среднощна лудост") на най-големия кинофестивал в Северна Америка. Тази секция е посветена на най-доброто от световното жанрово кино – екшън, хорър и фентъзи.

Режисьор на филма е Младен Джорджевич („Животът и смъртта на една порнобанда"). Филмът разказва за група работници, които след като губят всичко – работата, близките и достойнството си, след пожар във фабриката, в която работят, последван от корупционната й приватизация, търсят надежда и справедливост в свръхестественото.   

Заглавието на филма е реплика към класиката на италианското политическо кино „Работническата класа отива в рая" от 1971 г. с режисьор Елио Петри и с Джан-Мария Волонте в главната роля, но критиката определя творбата на Младен Джорджевич по-скоро като „навременна и смущаваща социална хорър-сатира".      

В актьорския състав на филма са Тамара Крачунович, Леон Лучев, Момо Пикурич, Иван Джорджевич и др. От българска страна участват актьорите Стефан А. Щерев и Таня Карбова. Автор на музиката е един от най-талантливите наши театрални и филмови композитори – Калин Николов, а звукът е на Момчил Божков.              

По сценарий харизматична жена на име Светлана (Тамара Крачунович), бившият затворник Мия (Леон Лучев) и други решителни работници се обединяват, за да търсят мистични пътища за упование и правда. Навлизайки в зоната на мистериите, те претърпяват социално, емоционално и сексуално освобождение и неочаквано откриват у себе си вътрешна сила, която не са подозирали, че притежават.

„Преходът от социалистическо към капиталистическо общество е често срещана тема в източноевропейското кино. Аз обаче се опитах да подходя от друга гледна точка, съчетавайки социална драма, трилър, хорър и комедия. Намирам кръстосването на социално и политически ангажиран филм с филм на ужасите за доста интересно. Според мен това е и футуристичен филм, визия за близкото бъдеще, защото вярвам, че голяма част от човечеството, забравено от собствениците на едрия капитал, ще се окаже оставено на произвола на съдбата. Изтласкани в мрака, който не бива да бъде подценяван, хората ще намерят нови сили там“, заявява режисьорът Младен Джорджевич пред специализираното списание Variety.

За Cineuropa Джорджевич споделя: „Четвъртият ми филм, както и първият ми филм, е за хора и групи, които са изтласкани на ръба или го обитават доброволно. Тази граница всъщност означава свобода за тях. Филмът включва гласа на потиснатите“.

A small-town labour union turns to the dark arts for empowerment against the corrupt forces in their community in Mladen Đorđević’s timely and disturbing soc...

 

Последвайте ни и в google news бутон

Още по темата