Медия без
политическа реклама

Двама са малко - трима е объркващо

Любовта и приятелството са на бойна нога в новия спектакъл на Теди Москов 

Снимки Симон Варсано
Може ли една жена да се влюбва често, но всеки път да й е като за първи път, пита се в пиесата.

Премиера в "Зад канала": "Аз обичам, ти обичаш, тя обича"

Участват: Филип Аврамов, Каталин Старейшинска и други

 

Любовен четириъгълник се заформя в най-новия спектакъл на Теди Москов "Аз обичам, ти обичаш, тя обича". Вдъхновен е от филма на Еторе Скола "Обичахме се толкова много", а сценарият е резултат от съвместната му работа със Симон Шварц, с когото вече се наложиха като творчески тандем. Премиерата се състоя преди дни в Малък градски театър "Зад канала", чието сценично пространство, "разграфено" на черни квадрати и обкантено с бели ленти, напомня негативи на снимки. Пред очите на зрителите като че преминава филмова лента, начало на която дава едно политическо събитие. А именно падането на фашисткия режим в Италия и идването на демокрацията.

Експозицията обаче се оказва подвеждаща. Теди Москов се разграничава от политическата тематика и послания, които имат превес във филма, и задълбава в сферите на интимното. Както се подсказва със спрягането на глагола "обичам" в заглавието, в постановката всичко се върти около любовта и приятелството. Проследяваме протичащата в рамките на няколко десетилетия история на трима мъже - стари познайници, и една жена. В ролята е Каталин Старейшинска, за която режисьорът не преувеличава, наричайки я обещаваща млада актриса. Колкото непоклатима е тя в образа на праволинейната и уверена в правотата си Антигона - изпълнение, което й донесе номинация за "Икар" ("Антигона", театър "София"), също толкова убедителна е и сега като обърканата и изтъкана от противоречия Белинда. Влизайки в интимни взаимоотношения с всекиго от тримата, не спира да се пита лека жена ли е всъщност, или просто е много влюбчива. На очакваната висота и винаги готови за импровизации са Филип Аврамов, Малин Кръстев и Владимир Зомбори. Причината за разочарованията и паденията на техните персонажи се корени не толкова в смяната на политическия режим, колкото в изборите, които правят. Препратка към нашенската действителност и илюзиите ни по отношение на демокрацията е мъжкото хоро на недоволството, темпераментно изпълнено от тримата герои в съпровод на популярни фолклорни ритми. 

Към мъжкото воинство се причислява и Иван Петрушинов, който се превъплъщава в безскрупулен мафиот. Уродливата му същност се "материализира" посредством едно прасе, следващо го неотлъчно като негово второ Аз. Заявка за номинация за поддържаща женска роля прави Ирини Жамбонас, която влиза в кожата на депресираната богаташка щерка. Ефектно отиграва говорните затруднения на героинята си, носеща шини, което придава още повече комизъм на проблемите, които и бездруго има с общуването. 
Следващите представления са на 30 декември, както и на 12 и 17 януари.

 

Ключови думи:

Зад Канала, Теди Москов

Още по темата

АНКЕТА "СЕГА"

За кого ще гласувате на парламентарните избори на 9 юни?