Медия без
политическа реклама

Невена Коканова и Парцалев възкръснаха с барелефи в Сатирата

Новият комедиен спектакъл на Андрей Аврамов „Два билета до Майорка“ последва откриването на скулптурните портрети

26 Яну. 2024
Скулпторът Кунка Димитрова на фона на барелефите на Невена Коканова и Георги Парцалев.
Антон Даскалов
Скулпторът Кунка Димитрова на фона на барелефите на Невена Коканова и Георги Парцалев.

Барелефи с образите на още двама от артистите основатели на Сатиричния театър – Невена Коканова и Георги Парцалев, украсиха днес една от колоните в централното фоайе на сградата. Техен автор е скулпторката Кунка Димитрова, която през октомври започна серията за овации с ликовете на Стоянка Мутафова, Георги Калоянчев и Татяна Лолова. Директорът на трупата Калин Сърменов символично преряза лентата пред новите обитатели на своеобразната галерия, като обясни, че за попълването на местата в нея няма специален график – Димитрова определя реда според творческия си импулс и емоционалната тръпка. Самата авторка уточни, че работи върху барелефа на Никола Анастасов, а след него се задават Константин Коцев, Пепа Николова и други именити артисти, така че зрителите скоро ще се срещнат с още любими лица. За да пресъздаде портретите им достоверно и убедително, тя гледа пак и пак техните стари филми, записи на постановки, фотографски кадри.

В кулоарите Калин Сърменов сподели, че в работите на Кунка Бакалова има дух и емоция – нещо, което е особено важно, когато изобразителното изкуство се „сродява“ със създателите на живия театър. Той разкри детайли от сътрудничеството със скупторката в процеса на изработване на барелефите, като разказа, че когато например портретът на Калоянчев в един момент „забуксувал“, тя, за да напипа вярната линия, дори се наложило да счупи гипсовата отливка и да започне съвсем отначало. Финалният резултат доказва, че си е струвало.

Веднага след откриването на барелефите гостите на събитието – журналисти, почитатели и стари служители на Сатиричния театър, имаха възможност да гледат предпремиерно представление на поредното ново заглавие в афиша – „Два билета до Майорка“ от Ричард Бийн. Пиесата е съвременна интерпретация на комедията от 18-и век на венецианеца Карло Голдони „Слуга на двама господари“, чието действие сега се развива в Брайтън през 60-те – времето на рокендрола, „Бийтълс“-манията, либерализирането на нравите. Интерпретацията на режисьора проф. Андрей Аврамов – носител на наградата „Златен кукерикон 2020“ на името на Георги Калоянчев за цялостна кариера в сферата на комедията и сатирата, доказва, че любовта си е останала такава, каквато е била и преди векове и каквато навярно ще пребъде – целеустремена, изобретателна, понякога наивна, но всепобеждаваща. В центъра на историята е несретникът Франсиз – бодигард на убит мафиот, който става слуга на двама господари, за да се нахрани и да заведе на почивка в Майорка жената, която харесва – строгата на вид, но палава по характер сетоводителка Доли. В ролите блестят Борислав Захариев (Боби Турбото), който прави чудеса от храброст, за да разсмее зрителите, без почти да излиза от сцената в 2-та часа на представлението, и неотразимата с „буржоазния“ си сексапил Елена Атанасова. Двамата господари пък са половинки от любовна двойка, които в суматоха от събития са се изгубили и се търсят. В техните образи се превъплъщават преоблечената като барабанист на рокгрупа Александра Сърчаджиева и едно от скорошните попълнения в трупата – Александър Григоров, когото някои определят като новия Парцалев. В подобна ситуация недоразуменията и неочакваните обрати са неизбежни, като в пиесата и съответно в решенията на Андрей Аврамов се „разчитат“ иронични препратки към някои мотиви при Шекспир, обрасли с клишета от многобройните христоматийни прочити през десетилетията: разделени близнаци и преобличането на сестрата като мъж като в „Дванайста нощ“, двойното самоубийство от „Ромео и Жулиета“ – за щастие неуспяло тук…

Откритието в спектакъла е дебютът на сатиричната сцена на неузнаваемия в случая Любомир Ковачев като стария пошмен-сервитьор Алфи, който с ход на костенурка трака чиниите към покоите на господарите, или, освободен от тежестта им, губи равновесие и пада героично зад кулисите… Невероятен образ!

Сред останалите за отбелязване в актьорски състав са Анджелика Джамбазова, Мартин Желанков, Константин Икономов и други, някои от които – студенти от театралния колеж „Любен Гройс“. Сценографията е на Невена Белева, костюмографията – на Кирил Наумов.

Официалната премиера на „Два билета до Майорка“ е на 28 януари, а следващите представления са на 9 и 18 януари.

 

Последвайте ни и в google news бутон

Още по темата