Медия без
политическа реклама

Новата пиеса на Яна Борисова „Морето след теб“ дава втори шанс на любовта

Марий Росен е режисьор на спектакъла, който има премиера в Театър 199 довечера

16 Дек. 2024
Радена Вълканова и Юлиан Вергов в сцена от спектакъла.
Стефан Н. Щерев
Радена Вълканова и Юлиан Вергов в сцена от спектакъла.

Марий Росен режисира новата пиеса на Яна Борисова „Морето след теб“, която тази вечер и утре ще има премиерни представления в Театър 199 – сакралната сцена, откъдето тръгна възходящият път на авторката в драматургията: с „Малка пиеса за детска стая“ (2007) и в тандем с режисьора Галин Стоев. Както тогава, така и сега, след 17 години, в новата постановка участва актрисата Радена Вълканова; ще й партнират също двама от коронните за Яна Борисова актьори – Юлиан Вергов и Петър Антонов. Сенографията е на Елис Вели, музиката – на Александър Евтимов-Шаманчето. Видеодизайн – Албена Баева, видеопродукция – Виктория Караколева, Димитрис Георгиев, Росен Тихов.

Пиесата се поставя за пръв път на сцена.

„Морето след теб“ разказва какво е да се завърнеш в собствената си интимност, да се разположиш в нея, изпитвайки наслада от това. Какво е да осветиш съзнателно най-тайните места на душата си, да намериш извора си на енергия или – насладата да бъдеш свободен. Ако човек успее да влезе в диалог с вътрешния си глас, той (може би) би могъл да го опознае внимателно, да го приласкае и да се сдобри с него“, споделя Яна Борисова. Според нея единственият начин всичко това да се случи е да срещнеш някого, с когото не си приличате, но който не се интересува от себе си, а от теб. И ако има нещо изключително в тази среща, то е неуловимият ток, който протича между вас, заради спонтанността и чистотата на копнежа, който го е генерирал.

В „Морето след теб“ възможността героите да се срещат в такова чувствено пространство и да играят безотговорно като деца в него акумулира енергия, която има шанса да докосне всеки, станал свидетел на това. „И според мен смисълът на всичко, което правим в театъра, е там“, вярва Яна Борисова.

„Тази пиеса събира най-различни пластове – постмодернизъм, съвременно изкуство, музей… А едновременно с това може да се прочете и като романтична комедия. Пиесата на Яна завършва с един залез, който прилича на изгрев. Един изгрев, който прилича на залез. Среща на две невъзможности в една точка и в нея има хармония. Всъщност толкова просто може да се каже – тази пиеса дава втори шанс на любовта“, отбелязва режисьорът Марий Росен

„Mopето след теб“ е история за двама души и един въображаем приятел, или по-точно – пиеса за два инструмента и вътрешен глас. Този meкcm e кamо емоционална карта на дълбоко скрити, лични територии, за които цял живот чакаме да срещнем някого, с когото да ги споделим. Той е за нюансите в чувствата и вдъхновението от живеенето – неща, които не се виждат и не могат да се докоснат. За всеки, който има сложни взаимоотношения с живота, вдъхновението е скъп и труднонамираем наркотик. Когато го откриеш обаче се превръщаш в композитор, намерил пиано на пустинен остров“, разказва Яна Борисова. Нейните герои се срещат именно на такъв на „пустинен остров" и заживяват благодарение на великолепните Радена Вълканова, Юлиан Вергов и Петър Антонов и режисурата на Марий Росен. „В момента стоя притихнала и слушам музиката им. И общият ни остров вече не е пуст“, доверява авторката в навечерието на премиерата. Следващите представления на „Морето след теб“ са на 28 и 29 януари.

Спектакълът се посвещава на Анна Монова – дългогодишна директорка на Театър 199 „Валентин Стойчев“, която си отиде в началото на август едва на 60.

 

Последвайте ни и в google news бутон

Още по темата