Образът на голямата актриса Татяна Лолова снощи отново огря сцената на Сатиричния театър, така както приживе най-усмихнатата комедийна звезда озаряваше с таланта и нестандартната си личност всяка проява, в която участваше. Шоу-спектакълът „Празнуваме Татяна Лолова“ по случай 90-годишнината й припомни някои от емблематичните превъплъщения на Лолова в Сатирата от началото на 60-те години на ХХ век до кончината й през 2021-ва, но в изпълнение на актуалните актьори от трупата – най-вече младите, някои от които дори не са имали възможността да си партнират с нея в реална среда.
Празничната вечер откри директорът на Сатиричния театър Калин Сърменов, като заплаши, че ще говори дълго, тъй като навремето Таня Лолова не е давала на никого да говори по-дълго от нея, та сега трябва да си навакса. Това, за радост, се оказа блъф – вместо дебелите свитъци от изписани листове, които някои негови колеги в подобни ситуации размахват, той се похвали с приветствие само от едно листче. Сърменов благодари на биографа на актрисата Георги Тошев за материалите, осигурени от него за подготовката на честването, както и за съдействието му на чисто енергийно ниво, спомена с признателност помощта на БНТ и БНР за постигането на по-интимно и лично представяне на Таня със завладяващото й присъствие на сцената и зад кулисите.
Калин Сърменов припомни и оня период от биографията на Лолова, в който мнозина са я убеждавали, че има голям драматичен талант и трябва да играе драматични роли. Тогава тя напусна Сатирата и постъпи в общинския театър „София“, но…за кратко. „Изигра една драматична роля и пак се върна тук при нас“, изтъкна театралният шеф, визирайки героинята й от „Човекоядката“ на Иван Радоев. След това Сърменов, който бе и режисьор на шоуто, отстъпи инициативата на актьорите си, отбелязвайки, че ще трябва „да пресъздадат свят, който трудно се пресъздава“.
Поредицата от знакови монолози и сценични дуети от репертоара на Татяна Лолова откри актрисата Елена Атанасова с откъси от Чехови миниатюри – „Мечка“, „Юбилей“ и др., в които през 1960 г. Методи Андонов е режисирал прохождащата прима. Сред другите изпълнители на вечерта бяха Силвия Лулчева, Йорданка Стефанова, Росица Александрова, Стефания Кочева, Ирина Първанова, Анджелика Джамбазова, Лана Гекова, Илияна Колева – като героини на Таня, и Александър Григоров, Михаил Сървански, Мартин Каров – като нейни партньори вместо Калоянчев, Парцалев и пр. Застъпените в програмата автори освен Чехов бяха Шекспир („Много шум за нищо“), Маяковски („Дървеница“), Фридрих Дюренмат („Посещението на старата дама“), Добри Жотев („Обличането на Венера“) и др.
Във видео матералите, прожектирани между театралните откъси, Татяна Лолова разказа как навремето зрителите са се обръщали към тях, актьорите, с бележки какво не харесват в българската действителност и какво според тях трябва да се оправи, възприемайки звездите от Сатирата като институция. Тя също така припомни, че навремето не е можела да се разплаче на сцената, но впоследствие се е научила. А зрител веднъж казал: „Ти ни разплакваш нас от смях, а на тебе очите ти са сухи“…
На финала бяха поднесени кошници с цветя от името на министъра на културата Кръстю Кръстев, кмета на София Васил Терзиев, директорът на Народния театър Васил Василев и от Театър 199. С присъщата си самоирония, връщайки се към случка от времето, когато е журирал любителски театрален фестивал в Кремиковци, директорът Сърменов сложи точка на вълнуващата вечер с фразата: „Това направихме с нашата слаба подготовка…“. Публиката обаче, за разлика от него, оцени високо подготовката на артистите и ги изпрати с продължителни аплодисменти.