Въпреки че благодатната аудитория на хорър жанра го тласка към многобройни и - най-често - безсмислени продължения, "Хелоуин" на Джон Карпентър (1978) е може би най-влиятелният и многосериен филм на ужасите. "Хелоуин: Краят" - обещаната заключителна част, е с подходящия за тематиката №13. В цели 7 от тях играе звездата на оригинала Джейми Лий Къртис. За актрисата дебютът (на 19) като тийнейджърка бавачка, оцеляла на косъм от атаките на психопата Майкъл Майърс, слага началото на забележителна филмова кариера. Вероятно заради сантимента към началото тя се връща отново и отново към този сюжет, макар повечето продължения да не са повод за гордост в биографията й. Още по-впечатляващо е, че създателят Джон Карпентър също не се е разделил със серийния убиец: той е композитор на музиката и изпълнителен продуцент в новата трилогия на режисьора Дейвид Гордън Грийн, започнала с "Хелоуин", продължила с колебливия "Хелоуин убива" и сега настояваща, че слага точката на почти половинвековния франчайз.
Ясно е, че във филма ще има препратки към оригинала и че Лори Строуд (героинята на Къртис) ще се изправи за пореден път срещу първичното зло. Притихналото провинциално градче Хейдънсфийлд отново става арена на кръвопролития, както подобава във виден представител на поджанра "слашър" , и Майърс няма да е единственият, който върти хладното оръжие.
Филмът, продуциран както и предишните два от студиото Blumhouse, е приличен завършек на историята и макар да не блести с оригиналност, финалната схватка между Лори и Майърс ще привлече в кината достатъчно фенове на поредицата (със сигурност е по-добър от триумфиращия в момента в американския боксофис "Усмивка"). Не изглежда вероятно това да е абсолютният край на "Хелоуин", но възрастта на Къртис е вече достолепна и вярвам в уверенията (последно от режисьора пред Entertainment Weekly), че това е последното й превъплъщение в образа.
В по-общ попкултурен аспект "Хелоуин: Краят" увенчава една поредица, която остана вярна на киносалоните от самото начало до днес - в епоха, когато повечето екранни чудовища се задоволяват с малкия екран (дори още преди десанта на стрийминг платформите). И все пак времената не прощават: паралелно с премиерата на голям екран филмът може да се гледа и в платформата Peacock.