„Пътешествието на принца“ е първият анимационен филм, който се появява в кината след затварянето им заради пандемията в началото на март. След като дебютира на български екран на „София Филм Фест - Лято“, рисуваната притча на френския аниматор ветеран Франсоа Лагиони (навършил 80 миналата година, когато бе и отличен с почетна награда на фестивала в Анси) и Ксавие Пикар тръгва в седем кина в София и още осем града в страната. За по-страхливите пък той може да се гледа и у дома, без риск от зараза, на online.siff.bg - цената за 24-часов достъп е колкото билет за кино за един.
Елегантният, старомоден рисунък и препратките към стари ленти - макар и това да са емблематичните "Кинг Конг", "Тарзан" и "Планетата на маймуните", отличават рязко „Пътешествието на принца“ от американските анимационни блокбастъри (които скоро няма и да видим), поради което той едва ли би бил най-интересно зрелище за децата.
Иначе безспорно е поучителен, особено на фона на Black Lives Matter и другите обществени сътресения напоследък: тази фантастична история за антропоморфни маймуни се занимава с ксенофобията и неразбирането на другия. Цивилизованите примати в „Пътешествието на принца“ се държат досущ като шопа, за когото „от Витоша по-високо нема“, и се отнасят с агресия към представителя на непозната, отвъдморска култура. За щастие дори в това заслепено и конформистко общество принцът авиатор намира шепа съзаклятници, та хепиендът е осигурен.